ناظر عالي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت : تبريز يكي از مهم ترین توقف گاه های گردشگران جاده ابريشم خواهد شد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، قدمگاهي گفت:احیای گردشگری جاده ابریشم از جدی ترین طرح های سازمان  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و برای این کار از روش های مختلفی استفاده خواهد شد .

ناظر عالی ستاد دایمی تسهیلات سفر کشور افزود : ایجاد «هتل ترن » طرحي گردشگري است كه مسير جاده ابريشم را طي كرده و در ايستگاه هاي مهم اين جاده توقف خواهد كرد.

قدمگاهي تاكيد كرد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور مطالعه و شناسايي شهرهاي مطرح و مهم اين مسير را در دست اجرا دارد كه بی تردید  تبريز نيز يكي از اين شهرهاي برگزيده خواهد بود.

وي ياداور شد: در قالب اين طرح، هتل ترن، شبها در مسير جاده ابريشم حركت كرده و روزها در شهرهاي مطرح و ويژه آن برای بازدید از آثار تاریخی ، فرهنگی و گردشگری توقف خواهد كرد.

ناظر عالي ستاد تسهيلات سفر كشور تصريح كرد: با توقف در كنار شهرهاي بزرگي مانند پكن، استانبول و ونيز، گردشگران و مسافران اين هتل ترن مي توانند از جاذبه هاي اين شهرها بازديد كنند.

قدمگاهي با اشاره به اينكه تبريز از ديرباز يكي از مهمترين شهرهاي شاهراه جاده ابريشم بوده يادآور شد: با توجه به نقش ترانزيتي و اقتصادي كه اين شهر هم اكنون نيز در ميان كشورهاي همسايه دارد مي تواند يكي از مهمترين ايستگاه هاي طرح «هتل ترن » باشد.

قدمگاهی ضمن تقدیر از همت شایسته میراث فرهنگی استان در حفظ و مرمت بازار تبریز  در پایان تاکید کرد : بازار تاریخی و جهانی تبریز یکی از هزاران توانمندی این شهر کهن و کلان است که از دیرباز در جاده ابریشم همچون نگینی می درخشد و می بایست با حفظ و توجه بیشتر به آن از این توانمندی بهره بیشتر برد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.