يک کارشناس مسائل سياست خارجي گفت:‌ تا زماني که پيش شرط هاي جمهوري اسلامي ايران تامين نشود مذاكره با 1+5 انجام شدني نيست.

حسين کنعاني مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعلام آمادگي اتحاديه اروپا براي مذاكره با ايران گفت:‌ اينکه اشتون اعلام کرده اتحاديه اروپا بدون پيش شرط آمادگي مذاکره با ايران را دارد گام مثبتي در مسيرانجام مذاکرات است اما تا زماني که پيش شرط هاي جمهوري اسلامي ايران تامين نشود طبيعي است که امکان گفتگو و مذاکره براي ما فراهم نيست.

اين کارشناس مسائل سياست خارجي با اشاره به برگزاري رزمايش دريايي ولايت 90 خاطرنشان کرد:‌ ايران به محض نمايان کردن اقتدار و توانمندي هاي خود در عرصه دفاعي و نظامي با اعلام پيشنهاد از سر گيري دوباره مذاکرات از سوي غرب مواجه مي شود که البته به نظر مي رسد پيشنهاد اين مذاکرات به معناي وقت تلف کردن و اعمال فشار بيشتر بر ايران است.

وي افزود: اروپا با اعمال سياست هاي متناقض نسبت به ايران درصدد است تا با اتلاف زمان اعمال فشار را بر ايران افزايش داده تا از اين طريق به اهداف شوم خود دست يابد.

كنعاني مقدم در پايان تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران بايد پيش از آغاز هرگونه مذاكره پيش شرط هاي خود را به غرب اعلام كند./پ2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار