متخصصان شركت پيراحفاري ايران توانستند 30 نمونه درون چاهي براي آزمايش هاي PVT (پي وي تي) چاه هاي نفت را با استفاده از دستگاه هاي جديد OPS/PDS انجام دهند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ دشتي پور مدير عامل شرکت پيرا حفاري ايران گفت: با بيان اينکه اين آزمايش‌ها پارسال به درخواست و زير نظارت كارشناسان معاونت مهندسي نفت شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب به منظور بررسي خواص سيال مخزن و با هدف كسب اطلاعات لازم و برنامه‌ريزي مديريت صيانتي توليد از مخزن انجام شده است.

وي افزود: آزمايش PVT از مهمترين آزمايش هاي انجام شده بر روي سيالات مخازن هيدروكربوري است و به طور عمده شامل تعيين خواص فشار، حجم و دماي سيال مخزن است.

دشتي پور گفت:‌ پيش از اين نمونه گيري بوسيله دستگاه راسكا (RUSKA) انجام مي شد كه فاقد دقت و اطمينان كافي بود و به همين علت نمونه‌هاي برداشت شده از عمق چاه ، كيفيت و دقت لازم را براي انجام آزمايشات پيش گفته نداشت و اين در حالي است که دستگاه‌هاي جديد OPS/PDS كه در سطح كشور تنها در اختيار شركت پيراحفاري ايران است نسبت به دستگاه قبلي داراي دقت بيشتر، هزينه كمتر و سادگي در عمليات چاه‌پيمايي است.

شركت پيراحفاري ايران يكي از چهار شركت فني تخصصي زير مجموعه شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب است كه در اسفند 1382 تاسيس شد./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار