سیب سیاست اصلاح طلبان تا انتخابات چند دور می چرخد؟

اصلاح طلبان اگر پيروز شوند می گویند ما انتخابات را تحريم نكرديم و اگر پيروز نشوند- که احتمال آن مي‌رود- خواهند گفت ما اصلا در انتخابات شرکت نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، ثبت نام كانديداهاي اصلاح طلب براي رقابت‌هاي انتخاباتي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ، علي رغم تحريم و شرط گذاري براي انتخابات توسط سران اين جبهه دو تحليل و ديدگاه را پيش رو قرار مي‌دهد.
1- حضور در انتخابات براي اجراي سناريوي بيگانگان و تهيه هيزم آتش فتنه‌گران
2- حضور در انتخابات براي ادامه حيات و بازسازي اين جريان مضمحل شده بدون سران تندرو و ساختار شكن آن.

به نظر می رسد هر كدام از اين ديدگاه‌ها پيام‌ ، آثار و تبعات خود را به دنبال خواهد داشت، که در ادامه اين گزارش به وضعيت داخلي اصلاح طلبان در آستانه انتخابات مي‌پردازيم؛
برای رقابتهای مجلس نهم، دست آخر دو سوم اعضای فراکسیون اقلیت مجلس فعلی درانتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نامزد شدند، تا طعم تلخ نافرماني‌ را به رئیس اصلاحات بچشانند!
اين اتفاق در حالي رخ داد كه محمدرضا خاتمي پيش‌تر، از عدم حضور اصلاح طلبان خبر داده و گفته بود:اصلاح طلبان بدون اذن برادرم يعني محمدخاتمي حق هيچگونه‌ فعاليت انتخاباتی نخواهند نداشت. ولي اينگونه نشد و در آستانه ثبت نام نامزدهاي انتخابات حناي خاتمي‌ها رنگ باخت.
هر چند اصلاح طلبان با ثبت نام در انتخابات طعم تلخ نافرماني را به خاتمي و برادرش چشاندند، ولي گويا سران اصلاحات –كه در تغيير موضع حرف اول و آخر را مي‌زنند- بيكار ننشسته و حسابي از خجالت نامزدهاي اصلاح طلب درآمدند.
شينده‌ها حاكي از آن است بروبچه‌هاي خاتمي به همراه دوستان دو حزب منحله مشاركت و مجاهدين در گوشه وكنار كشور پرسه زده و كساني كه قصد نامزدي در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با تابلوي اصلاحات داشتند را تهديد و با دو سه چك... مهمانشان كردند!!!


اما چرخش سيب سياست اصلاح طلبان چندان هم دور از ذهن نيست؛ چراكه اصلاح طلبان به فكر آينده حيات سياسي خودشان بوده و با ايجاد مواضع دو پهلو سعي در پيروز نشان دادن خود در هر حالت ممكن دارند؛ چه پيروز شوند! و چه پيروز نشوند.

بنابر اين هر دو حالت؛ اصلاح طلبان اگر پيروز شوند خواهند گفت كه ما انتخابات را تحريم نكرديم و اگر پيروز نشوند، احتمال آن مي‌رود كه بگویند ما شرکت نکرده ایم؛ یا به قول معروف من نبودم دستم بود....


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار