بحران اقتصادي غرب، وعده هاي پوچ جهاني سازي را برملا ساخت

همزمان با بحران وخيم اقتصادي در منطقه يورو ، شماري از کارشناسان فرانسوي معتقدند بسياري از وعده ها در باره جهاني سازي و ايجاد فرصتهاي شغلي بيشتر وعده هايي پوچ بوده و واحد پول مشترک يورو مسبب همه فجايع اروپايي ها است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ "فرانسوا آسلينو" تحليلگر اقتصادي و بازرس کل امور دارايي در فرانسه در گفتگو با شبکه "بي اف ام تي وي" گفت انچه در ساخت اروپا بي معنا بوده اين است که عنوان مي شود چند کشوري که از لحاظ جغرافيايي به هم متصلند، منافع مشترک دارند. اين طور نيست. فرانسه اگر در سازمان ملل متحد يا در سازمان تجارت جهان باکشورهايي که هم فکرش هستند، متحد شود، در وضع بسيار بهتري قرار مي گيرد و بهتر مي تواند از منافع خود دفاع کند.


مارين لوپن نامزد راستگراي افراطي از حزب جبهه ملي در انتخابات رياست جمهوري فرانسه نيز به اين شبکه گفت يورو موجب گراني و تورم در فرانسه شده و قدرت خريد هم وطنان ما را سلب کرده است يورو مسبب اصلي بيکاري است.


فرانسوا آسلينو در ادامه همين مبحث گفت در کتابي درباره جهاني شدن به ما مي گفتند که خارج شدن سرمايه ها و کالاها از کنترل، منجر به جشني جهاني با رشد بيشتر اقتصادي و ايجاد فرصتهاي شغلي بيشتر براي همه مي شود. امروز مي بينيم که همه اين ها دروغ بوده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار