مردم پاکستان همچنان بر مخالفت با فعالیت نیروهای ناتو در منطقه به شدت تاکید دارند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، تظاهراتها در اعتراض به اقدامات آمریکا در پاکستان ادامه دارد و به هیچ وجه این خشم مردمی فروکش نمی کند.

برپایی تظاهرات در اسلام آباد که گروه اسلام خواه موسوم به شورای دفاع پاکستان آن را سازماندهی کرده بود موید همین مساله است. این تظاهرات در مخالفت با احتمال بازشدن مجدد خطوط انتقال محموله های پشتیبانی برای نیروهای نظامی ناتو در افغانستان به رهبری آمریکا بود. در پی اقدام هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در بمباران در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان که به کشته شدن بیست و چهار نظامی پاکستانی در ماه نوامبر سال گذشته منجر شد، اسلام آباد انتقال محموله های لجستیک را برای نظامیان ناتو از خاک پاکستان متوقف کرد. شواهد گویای آن است که دولت پاکستان می خواهد بار دیگر امکان انتقال این محموله ها را از خاک پاکستان برای نظامیان ناتو فراهم کند که همین مساله سبب خشم شدید پاکستانی ها شده است.

قرار است پارلمان پاکستان در جلسه ویژه ای به بررسی این مساله در کنار بررسی روابط اسلام آباد و واشنگتن در سطح کلان مبادرت کند. درحالیکه پارلمان پاکستان سرگرم رایزنی در این خصوص و بررسی شرایط جدید تعامل آمریکا و پاکستان است، پیام مردم معترض پاکستان کاملا روشن است مبنی بر اینکه اسلام آباد باید از مبارزه به اصطلاح با تروریسم به رهبری آمریکا خارج شود. فقط مردم پاکستان با این کار مخالف نیستند بلکه احزاب سیاسی مخالف دولت نیز مخالف این کار هستند. پیشنهادهایی در این راستا در پارلمان پاکستان مطرح است.

فعالیت شبکه گسترده جاسوسی آمریکا در پاکستان نیز به یکی دیگر از نکات چالش برانگیز در روابط دو کشور تبدیل شده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار