سردار مومنی اعلام کرد:

آمادگی پلیس برای بازگشت مسافران

رئیس پلیس راهور کشور با بیان آمادگی پلیس برای بازگشت مسافران نوروزی گفت: در ایام نوروز 650 حادثه واژگونی منجر به جرح و فوت در کشور رخ داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی صبح پنجشنبه در بازدید از پاسگاه پلیس راه آزاد راه قزوین زنجان با اشاره به اینکه قزوین شاهراه اصلی کشور برای تردد به شمال، شمالغرب و غرب کشور است، گفت: خوشبختانه طی 5 سال گذشته هر سال شاهد کاهش سوانح در مسیرهای این استان هستیم.

وی با اعلام آمادگی پلیس برای بازگشت مسافران و تخلیه آخرین موج ترافیکی نوروزی تاکید کرد: نوروز یک موقعیت منحصر به فرد است در یک مقطع همه به سفر می روند و در سالهای اخیر سفرها دو مرحله ای شده و افراد علاوه بر شهرهای دورتر و زیارتی به شهرهای نزدیک نیز سفر می کنند این در حالی است که امسال شاهد سه مرحله ای شدن سفرها بودیم.

سردارمومنی افزود: تمامی ظرفیت ها باید برای طرح نوروزی پای کار بیایند و در خدمت سفر قرار گیرند هدف ما سالم رسیدن افراد به مقصد است و اینکه هیچکس در این ایام داغدار نشود.

مومنی به شرایط جوی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام هواشناسی شرایط جوی در چند روز آینده نامساعد است و به همین دلیل از رانندگان می خواهیم هنگام رانندگی نکات ایمنی را رعایت کرده ضمن اینکه زودتر از سفر بازگردند تا روز طبیعت را از منزل به دامن طبیعت بروند.

رئیس پلیس راهور از کاهش 20 درصدی تخلفات در ایام نوروز خبر داد و افزود: در این مدت کشته های حوادث رانندگی 11.2 درصد کاهش نشان می دهد این درحالی است که در روزهای ابتدایی مرحله دوم شاهد افزایش حوادث وتلفات بودیم که خوشبختانه در دو روز اخیر حوادث و سوانح نیز کاهش یافت.

وی به آمادگی 500 هزار نیروی پلیس و نیروهای امدادی برای بازگشت مسافران اشاره کرد و گفت: امروز آخرین هماهنگی لازم میان دستگاهها برای بازگشت مسافران نوروزی انجام شد تا در پایان نوروز شاهد بازگشت سالم تمامی هموطنان به مقصد باشیم. لازمه سفر تحمل و بردباری است و با شتاب و عجله نباید سفر را تلخ کنیم.

مومنی با بیان اینکه 37 درصد سوانح نوروزی را واژگونی تشکیل می دهد گفت: تاکنون 650 مورد واژگونی منجر به فوت و جرح در جاده های کشور رخ داده که دلیل عمده این امر خستگی و خواب آلودگی است.

وی با بیان اینکه درسال جاری با کنترل ومدیریت سرعت میانگین سرعت درجاده ها 15 کیلومترکاهش یافته است گفت: مدیریت سرعت یکی از برنامه های مهم پلیس بود که در نوروز پیگیری شد.

به گفته مومنی بر اساس ترددهای ثبت شده توسط دوربین ها سفرهای نوروزی امسال 15 درصد رشد داشته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه ترافیک در اکثر جاده های کشور پرحجم است اظهار داشت: ترافیک در جاده های منتهی به شمال کشور نیمه سنگین اما روان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار