مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه و بویراحمد از برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در مبادی ورودی شهرهای این استان خبر داد كه تا 15 فروردین ادامه خواهد یافت.

علیرضا ایزدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ياسوج گفت: آشنایی مسافران نوروزی با صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد  و معرفی صنایع، عرضه محصولات و حمایت از تولید كننده ، هدایت صنایع دستی به استان های دیگر و ایجاد بازار كاراز جمله اهداف برپایی این نمایشگاهها است.
وی بیان كرد: همچنین انواع غذاهای محلی و صنایع دستی مانند گلیم، گبه، جاقرآنی، جاجیم و گلیم فرش در این نمایشگاهها عرضه می شود.
ایزدی اظهار داشت: نبود بازار فروش صنایع دستی مهمترین مشكل كنونی هنرمندان صنایع دستی این استان است.
وی عنوان كرد: این مسئله باعث شده است كه برخی از هنرمندان انگیزه خود را به تولید صنایع دستی از دست بدهند و یا محصولات خود را به قیمت ارزان به دلالان بفروشند.
ایزدی ابراز داشت: ارائه صنایع دستی استان در نمایشگاه های كشور و راه اندازی نمایشگاههای نوروزی در ورودی های استان از راهكارهای اساسی برای فروش محصولات صنایع دستی كهگیلویه و بویراحمد است.
وی گفت: گلیم، گبه، جاجیم، گلیم مشته، معرق، منبت، نگارگری، سفال و رودوزی های سنتی از مهمترین صنایع دستی شاخص كهگیلویه و بویراحمد محسوب می شوند.
ایزدی یادآور شد: 30 هزار هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می كنند كه از این تعداد نام پنج هزار هنرمند در بانك اطلاعاتی صنایع دستی كشور ثبت شده است.
وی خاطرنشان كرد: بیشترین هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد و كمترین آنها در شهرستان بهمئی می باشند و 37 تعاونی صنایع دستی در استان فعال است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.