بعضی ها باران را دوست دارند برخی هم علاقمند هستند هوا آفتابی باشد اما هركس هر تمایلی كه داشته باشد مسافران كهگیلویه و بویراحمد و برخی دیگر از استانهای غربی كشور، مجبور شدند گردش در طبیعت را در میانه تعطیلات نوروزی 91 زیر باران تجربه كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، بارش باران بهاری در روزهای اخیر مسافران و گردشگران نوروزی بسیاری از استانهای كشور را غافلگیر كرد ولی با این حال زیبایی ویژه ای به طبیعت داده است كه طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی كشور، این بارندگی ها در 10 و 11 فروردین نیز در برخی از استانها ادامه خواهد یافت.
هوا و گردشگری رابطه مستقیمی با هم دارند و مسافران معمولا وضعیت هوا را به شدت پیگیری می كنند.
گردشگری در پایان اسفندماه سال 1390 در استانهای جنوب غرب ایران از جمله كهگیلویه و بویراحمد كه به كشورهای عربی نزدیك تر هستند با گرد و غبار شروع شد.
بروز پدیده گرد و غبار كه فضای دل انگیز و طبیعت بكر استان چهارفصل كهگیلویه وبویراحمد را در روزهای پایانی سال 90 تحت تاثیر خود قرار داد در روز 28 اسفند به اوج خود رسید تا جایی كه شعاع دید تا حدود 400 متر نیز كاهش یافت و موجب شد مسافران نوروزی گردش را با طعم گرد و غبار تجربه كنند.
گرد و غبار غلیظ و ریزگرد ها، گردشگران و میهمانان نوروزی را از تماشای مناظر دیدنی و طبیعت بكر شهرستان های غربی ایران از جمله گچساران و باشت در استان كهگیلویه وبویراحمد محروم كرد.
در گردش با طعم گرد و غبار، رانندگان خودروها در مسیرهای منتهی به گچساران به سختی رانندگی می كردند و بسیاری از گردشگران نوروزی بدلیل گرد و غبار غلیظ و كاهش محسوس شعاع دید مجبور به توقف در كنار جاده شدند.
اما خوشبختانه خانه تكانی همسایه شرقی و انداختن گرد و خاك خانه پر شن و ماسه اش تنها تا آخرین روز سال كهنه ادامه داشت و اولین روز سال نو، هوای غرب ایران آفتابی شد و زیباییهای طبیعت آشكار.
مسافرانی كه روزهای ابتدایی سال نو را برای مسافرت به جنوب غرب ایران انتخاب كردند اگر مشكل خاصی برایشان پیش نیامده باشد زیر آفتاب برخی شهرستان های گرمسیری غرب ایران از جمله كهگیلویه، گچساران، بهمئی و باشت در استان كهگیلویه و بویراحمد خوش گذراندند.
افرادی كه پس از خروج از استان اصفهان به سمت كهگیلویه و بویراحمد در سفر، بیدار بودند احتمالا تعدادی از یك میلیارد درخت بلوط استان جنگلی كهگیلویه و بویراحمد را كه در اطراف جاده ها و كوهستان ها، قرنهاست روییده اند دیده باشند.
شاید برخی به سمت چشمه ها، آبشارها، رودخانه های كهگیلویه و بویراحمد و شاید هم به داخل شهرهای گرمسیری استان رفتند و از گردش با طعم آفتاب لذت بردند.
اما گردش با طعم آفتاب هم دوامی نداشت و دو روز است كه گردش با طعم باران آغاز شده است، رانندگی زیر باران هم لذت های خود را دارد اما اگر این راننده، گردشگری باشد كه به آروزی دیدن سبزه و چشمه و هوای معتدل بهاری به یكی از استانهای غربی ایران سفركرده باشد مجبور است از قاب شیشه خودرو به دیدن این مناطق اكتفا كند.
طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی كشور بارش باران در بسیاری از استان های كشور، امروز و فردا نیز ادامه خواهد یافت.
كارشناس اداره كل هواشناسی كهگیلویه وبویراحمد نیز ، از ورود سامانه جدید بارشی از امروز بعداز ظهر در استان خبر داد و گفت: بارش باران بهاری در شهرها و مناطق مختلف استان همچنان تا روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
'جهانبخش احمدی' افزود: موج جدید بارش ها از اواخر روز پنج شنبه وارد استان خواهد شد و به طور متناوب تا روز شنبه بارندگی ادامه خواهد داشت.
وی، شدت این سامانه بارش زا را روز جمعه دانست و افزود: ضروری است كه خانواده ها در این دو روز از مسافرت های غیر ضروری خودداری و یا در صورت سفر تدابیر و تمهیدات لازم را در این راستا در نظر بگیرند. /س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.