تبریز/

معدن مس سونگون حدود 40 درصد از نیاز کشور را تامین می‌کند

در حال حاضر معدن مس سونگون حدود 40 درصد از نیاز کشور را تامین می‌کند و اگر فعالیت‌های شرکت ملی مس به همین ترتیب ادامه یابد، با قطعیت می‌توان گفت این رقم به زودی از 50 درصد نیز فراتر خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: تا کنون سرمایه گذاری های قابل توجهی در خصوص مس در آذربایجان شرقی صورت گرفته است و با تحقق سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومانی شرکت ملی مس در منطقه سونگون، شاهد شکوفایی اقتصاد استان خواهیم بود.

منادی سفیدان، حضور شرکت ملی مس در سونگون را حق طبیعی مردم آذربایجان دانست و اظهار کرد: منطقه آذربایجان از ذخایر غنی مس برخوردار است و مردم منطقه نیز باید از این مزایا بهره مند شوند.

منادی افزود: به دلیل نزدیکی معدن مس سونگون به آزاد راه تبریز- ارمنستان، می توان از این فرصت برای استحصال ذخایر مس ارمنستان نیز بهره گرفت.

عضوکمیسون برنامه و بودجه تصریح کرد:علاوه بر این با تکمیل طرح های مجتمع سونگون، چرخه تولید در این مجموعه کامل می شود تا به زودی مس کاتدی در منطقه آذربایجان به صورت مستقل تولید شود.

وی با اشاره به تبعات مثبت اجتماعی سرمایه گذاری های شرکت ملی مس در منطقه آذربایجان، اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار و گسترده، آبادی منطقه و بهبود شرایط اقتصادی از جمله مزایای سرنایه گذاری در صنعت مس استان به شمار می رود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.