احداث پارك كودك در جنوب شرقي تهران به يكي از قطب هاي تهران تبديل خواهد شد و در اقتصاد شهري تأثيرگذار است.

علي محمدنژاد شهردار منطقه 14 در گفتگو با

خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران

، در خصوص چگونگي انجام برخي از پروژه هاي عمراني سال 90 و ادامه آن ها در سال 91 گفت: يكي از زيباترين پارك هاي ايران به نام پارك كودك با طراحي بسيار ويژه در 2 هكتار زمين در حال ساخت است.

شهردار منطقه 14 عنوان كرد: در حقيقت از لحظه اي كه كودك به دنيا بيايد تا زماني كه از دوران كودكي خارج شود همه ي امكانات اعم از تفريحي و تجاري براي آن ها در اين پارك فراهم است.

وي گفت: اين پارك به يكي از قطب هاي تهران تبديل شود ودر اقتصاد شهري هم تأثير گذار باشد.

محمدنژاد در ادامه يكي از اتفاقات بسيار مهم در اين منطقه در سال 90 را نصب بالا بر جهت استفاده معلولين دانست و گفت: اغلب كساني كه مشكل معلوليت دارند از خانواده هاي ضعيف جامعه اند كه توان نصب آسانسور را ندارند. به همين دليل بيش از 6 مورد بالابر را به صورت پايلوت جهت ساماندهي مسير معلولين نصب كرديم.

به گفته وي هر كدام از اين بالابرها 15تا 16 ميليون تومان بود كه هزينه آن را شهرداري متقبل شد.

محمد نژاد در اين باره ادامه داد: در برخي از كوچه هايي كه تنگ بودند و مسير معلولين از داخل آن ها چراغ هايي در حاشيه آن جهت هدايت آن ها براي عبور و مشخص كردن مسير، نصب كرديم.

وي در بخش ديگري اظهار داشت: براي اولين بار برنامه زمانبندي جهت رفت و آمد اتوبوس ها در ايستگاه ها تهيه كرديم تا مسافرين در طي مسيرهاي خود برنامه ي منظم داشته باشند.

شهردار منطقه 14 گفت: منطقه 14 به سرعت به سمت بازسازي و نوسازي منطقه مسكوني حركت مي كند. در واقع در سال 90 با توجه به اين كه در محله هاي فرسوده پروانه رايگان صادر كرديم 97 درصد صدور پروانه و گواهي پايان كار افزايش پيدا كرده است.

وي تصريح كرد: اميدواريم به زودي با اين روش بخش عمده منطقه 14 بازسازي شود تا از خطرات و بلاياي طبيعي مثل زلزله نجات پيدا كنيم. محمدنژاد افزود: توانستيم در طول سال 90 بيست مورد از فضاهاي افتاده و غيرقابل استفاده را تملك كنيم و به پاركنيگ طبقاتي تبديل كنيم تا شهروندان اين منطقه براي پارك خودروهاي خود مشكلي نداشته باشند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار