معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام ورود بیش از سه میلیون گردشگر در 11 ماه گفت: تا روز هفتم فروردین، مازندران در مسافران ورودی در رتبه سوم قرار گرفت.

به گزارش

گروه استان های

باشگاه خبرنگاران ، منوچهر جهانیان در حاشیه نشست ستاد تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران افزود تا هفتم فروردین ماه، میزان مسافران ورودی به استان‌ها از رشد41.6 درصدی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: در مسافرت با اتومبیل شخصی رشد 9.8 درصدی، وسایل حمل و نقل عمومی رشد 48.2 درصدی، مسافرت هوایی از رشد 14.8درصدی و مسافرت دریایی هم از رشد 624 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار هستیم.

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر کشور تصریح کرد:‌ در سفرهای ریلی کاهش 8.6 درصدی را نسبت به مدت مشابه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در استفاده از مراکز اقامتی از رشد 30 درصدی برخوردار هستیم، گفت: اقامت در هتل‌ها رشد 17.2 درصد، هتل آپارتمان‌ها 25.6 درصد، مدارس 7.9 درصد، کمپ‌های موقت 60.2درصد و در استفاده از چادرهای مسافرتی رشد 654.6 درصدی دیده شده است.

جهانیان با اشاره به اینکه در بازدید از جاذبه‌ها و شاخص‌های گردشگری از رشد 45.5 درصدی برخورداریم، خاطرنشان کرد: استان‌های قم، اصفهان، مازندران، فارس و هرمزگان تا روز هفتم فروردین بیشترین حجم ورودی مسافران را داشتند.

وی متذکر شد: ‌در 11 ماهه سال گذشته سه میلیون و 120 هزار و 300 نفر گردشگر خارجی وارد کشور شد.

جهانیان درباره نحوه ارزیابی خدمات رفاهی و اقامتی در استان‌ها، بیان داشت: فرم‌های نظرسنجی تهیه شده و بازرسانی هم به صورت نامحسوس به استان‌ها اعزام کردیم تا مؤلفه‌های نظارتی را درباره نحوه خدمات‌رسانی بررسی کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.