اختصاصی/

عجایب دنیایی شکار حیوانات+عکس

مار ماهی الکترونیکی توانایی بی حس کردن شکار خود با یک شوک برقی به قدرت 600 ولت را دارد.


به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، جانوران شکارچی گاه برای شکار کردن از روش های عجیبی استفاده می کنند. در این مطلب سعی می کنیم تا شما را با عجیب ترین راه های شکار در حیوانات آشنا کنیم.

1) ماهی کمان گیر
این ماهی توانایی عجیبی در شکار حشرات در بیرون آب دارد. این ماهی با نزدیک شدن به سطح آب و پرتاب آب دهان خود به سمت حشراتی که در حال پرواز در نزدیکی سطح آب هستند آنان را شکار می کند.

2) هزارپای غول پیکر آمازون
این هزارپای غول پیکر دارای پاهایی زهر آلود است و معمولا با حرکت بر روی سطح غارها این پاهای زهر آلود را در بدن خفاش ها فرو کرده و بعد از بی حرکت شدن خفاش ها، در کمتر از 60 دقیقه یک خفاش را می خورد.

3) میگوی دریایی
این جانور با کمین کردن در عمق دریا با انجام یک حرکت سریع طعمه خود را می بلعد.سرعت چنگ های این جانور به نوعی سریع ترین در بین حیوانات است. چنگال های این جانور با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند.

4) عنکبوت سیاه
این حشره معمولا در تونل ها و یا در پشت درب ها پنهان شده و به محض این که شکار مورد نظرشان از مقابله آنها می گذرد با یک حمله آنها را گرفته و به درون تونل می کشند.

5) اژدها ماهی
بسیاری از موجوداتی که در عمق آب زندگی می کنند تنها توانایی دیدن نور آبی را دارند. اما اژدها ماهی به وسیله قابلیت خاص در چشم خود که به نوعی شبیه به دوربین حرارتی است توانایی دیدن رنگ قرمز را داراست و به این وسیله این ماهی طمعه خود را در تاریکی تعقیب و شکار می کند.

6) مار آبی
زمانی که ماهی وجود خطر را در آب احساس می کند به طور کامل برگشته و در جهت عکس حرکت می کند، مار آبی دم خود را به ماهی نزدیک می کند و زمانی که ماهی برمی گردد مستقیما به سمت دهان مار رفته و شکار می شود.

7) نهنگ قاتل
زمانی که کوسه ماهی از عمق به سمت سطح آب حرکت می کند نهنگ قاتل با یک ضربه کوسه را گیج می کند. پس از گیج کردن کوسه و در حالی که این جانور گیج است نهنگ قاتل به راحتی کوسه را شکار می کند.

8) سمندر
سمندر برای بدست آوردن سریع یک شکار به زبان خود متکی است. این جانور می تواند زبان چسبناک خود را با سرعتی نزدیک به 24 کیلومتر بر ساعت به بیرون پرتاب کرده و شکار کند.

9) مار ماهی الکترونیکی
این نوع از مار ماهی توانایی بی حس کردن شکار خود با یک شوک برقی به قدرت 600 ولت را دارد.

10) نهنگ کوهان دار
بعد از تعقیب کردن دسته ای از ماهی ها، نهنگ های کوهان دار با تولید تعداد زیادی حباب، ماهی ها را در توری از حباب ها گیج کرده و به دام می اندازد. سپس نهنگ دهان بزرگ خود را باز کرده و تا آنجا که می تواند ماهی می خورد./ق پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.