وحيدي در جمع خبرنگاران:

برخي اظهارنظرها درباره سوريه براي منطقه خطرناك است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: آمريکايي ها و برخي قدرت هاي غربي مايلند که منطقه ما همواره دچار بحران باشد.


به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران؛ سردار سرتيپ احمد وحيدي در حاشيه بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي شرکت هاي فعال در عرصه مين زدايي در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درباره اظهارات مقامات کشورهاي منطقه عليه سوريه گفت: اظهاراتي که در اين حوزه مي شود مفيد نبوده و آنرا نمايش جنگ طلبانه و حاکم کردن ادبيات نظامي و براي منطقه خطرناک مي دانيم.
 

وي با طرح اين سوال كه کشورهاي منطقه به چه علت جنگ داخلي و عمليات تروريستي را که در مناطق مختلف سوريه اتفاق افتاد تشويق مي کنند ادامه داد: اين اقدامات به منزله حمايت از تروريست هاست و قابل قبول نيست.
 

وي با تاكيد بر اينكه اگر آنها به دنبال صلح هستند چرا از مسير اصلاحاتي که امروز در سوريه آغاز شده است حمايت نمي کنند گفت: ما اين اقدامات را بيشتر در دشمني با سوريه قلمداد مي کنيم تا اينکه آنرا به حساب دوستي با سوريه تفسير کنيم.
 

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: اميدوارم دوستان منطقه اي به حساسيت منطقه ، اقداماتي که انجام مي دهند، آثار سوء و ماندگار اين اقدامات و رويه هاي غلطي که ترويج مي شود بيشتر توجه کنند.
 

سردار وحيدي با بيان اينکه آمريکايي ها و برخي قدرت هاي غربي مايلند که منطقه ما همواره دچار بحران باشد افزود: توصيه مي کنيم دوستان ما و کشورهاي منطقه در دام چنين فريبکاري هايي نيفتند و به نام و به دست آنها اتفاقات ناگواري رخ ندهد.
 

وي ادامه داد: کساني که در سوريه و يا هر جاي ديگري ادبيات نظامي را ترويج مي کنند در قتل مردم آنجا شريک هستند و ملت سوريه آنها را نمي بخشد.
 

وزير دفاع افزود: ملت سوريه مانند هر جاي ديگر مخالفاني دارد و امروز دولت سوريه با ايجاد راهکاري در حال اجراي اصلاحاتي است تا مخالفان حرف هاي خود را بزنند و فکر مي کنم اگر کسي دوست ملت سوريه است بايد از راهکار اصلاح طلبانه اي که در سوريه طرح مي شود تبعيت کند و نپذيرند فاجعه ديگري در منطقه بوجود آيد.
 

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پاسخ به پرسش ديگري درباره خبر منتشره مبني بر خريد پايگاه هاي نظامي آذربايجان توسط اسرائيل گفت: دوستان آذري توضيح دادند که اين اطلاعات و گزارش ها غلط است و همان قراردادهاي موجود بوده که بزرگ نمايي شده است.
 

سردار وحيدي گفت: دوستان آذري توضيح دادند که قراردادها در چنين حجم و اندازه اي نبوده است و تاکيد کردند اجازه نخواهند داد که پايگاهي نظامي عليه ايران در آذربايجان تأسيس شود.

 

* پيام حرکت هاي جهاني در حوزه مين زدايي مثبت نيست

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت : اقدامات خوبي در امر مين زدايي در کشور انجام شده است و در اين باره بي نياز هستيم.
 

سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي افزود: در موضوع پاکسازي ميدان هاي مين از نظر کمي و کيفي رشد خوبي کرده ايم اما پيام حرکت هاي جهاني در حوزه مين زدايي مثبت نيست.
 

وي اضافه کرد: با تصميمات خوبي که در سال هاي گذشته و سال هاي اخير در دولت گرفته شده است، فرآيند مين زدايي در کشور به طور جهشي انجام مي شود به طوري که پاکسازي ها در مهران و دهلران پايان يافته و تلاش ما اين است تا آخر امسال و حداکثر تا سال آينده بتوانيم پاکسازي ديگر مناطق را از ميادين مين به پايان برسانيم.
 

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينکه حرف ما اين است تا مين در زمين کاشته نشود گفت: متأسفانه ادبيات نظامي رايج امروز در جهان و تلاش براي توسعه جنگ هاي داخلي در منطقه ما و ساير مناطق نشان دهنده اين است که اين شعار اگر چه در سطح بين المللي داده مي شود اما در عمل پيگيري نمي شود.
 

سردار وحيدي افزود : سازمان هاي بين المللي بايد بدانند که پرداختن آنها به مسئله مين زدايي و حمايت هاي امروزي آنها کافي نيست و همچنين در اين عرصه ملاحظات سياسي اعمال مي شود که رويکرد سخيفي است.
 

وي اضافه کرد: برخي کشورها دستاوردهاي اوليه خود را از کشورهايي که به آن نياز دارند دريغ مي کنند که اين اقدام کار زشتي را شکل مي دهد.
 

شايان ذكر است؛ همايش بين المللي مين زدايي و نمايشگاه دستاوردها و توانمندي هاي شرکت هاي فعال در عرصه مين زدايي تا پس فردا در محل نمايشگاه بين المللي تهران ادامه دارد.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار