افتتاحيه المپیک لندن

بزرگترين نمايش روي كره خاكي جزاير شگفتي به عنوان موضوع مراسم افتتاحيه المپيك لندن معرفي شد اين نام با الهام از نمايشنامه توفان اثر ويليام شكسپير برگزيده شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، دني بويل كارگردان پرآوازه‌ي هاليوودي در نظر دارد سرزميني را به نمايش بگذارد كه آلوده به زباله‌هاي صنعتي است و به تدريج از تمامي آنها پاك مي‌شود.

اين مراسم در روز 27 ژونيه برگزار مي‌شود و كارشناسان بر اين باورند كه نزديک به یک ميليارد بيننده تلويزيوني در پاي گيرنده‌هاي خود اين مراسم را تماشا خواهند كرد.

بويل كه ساخته سينمايي معروف او به نام زاغه نشين ميليونر سه سال پيش چندين جايزه اسكار از آن خود کرد به عنوان تهيه كننده ارشد بخش هندي اين مراسم در نظر دارد بزرگترين ناقوس اروپا را در استاديوم محل برگزاري اين مراسم باشكوه آويزان كند.

بويل در ارتباط با اين ناقوس 27 تني كه ساخت آن چند ماهي است كه آغاز شده است مي‌گويد جمله "نهراس جزيره پر از هياهوست" برگرفته از نمايشنامه معروف ويليام شكسپير برروي اين ناقوس حك خواهد شد .

اين گزارش ها حاكي‌از آن است موسيقي اين مراسم به طور همزمان از 500 بلند گو با مجموع قدرت 1 ميليون وات پخش خواهد شد بويل در اين زمينه گفت: مي خواهد مردم براي صدها سال اين صداها را بشنوند.

در حال حاضر گفته شده كه از 900 كودك و نوجوان از مدارس در مقاطع مختلف كشور انگلستان آزمونهاي به عمل آمده و قرار است كه ده ها پرستار و 1650 دانش آموز نيز در مجموع در مراسم افتتاحيه و اختتاميه ي حضور پيدا كنند استيون دادلري ديگر تهيه كننده ي بخش هنري مراسم معتقد است كه مراسم افتتاحيه و اختتاميه آنها بزرگترين نمايش های روي زمين اند.

گزارش ها حاكي از آن است كه بودجه ي در نظر گرفته شده براي مجموع 4 مراسم افتتاحيه ي و اختتاميه ي المپيك و پارالمپيك 2012 لندن ، 81 ميليون پوند است كه 27 ميليون آن به مراسم افتتاحيه تعلق دارد اين درحالي است كه هزينه ي اجراي مراسم افتتاحيه ي المپيك 2008 پكن در چين رقمي بالغ بر 65 ميليون پوند بوده است.

به گفته ي او موضوع اين مراسم حول هويت انسان ها چرخ مي زند به عبارتي ديگر ، كه بود اين و كه هستيم و كه دوست داريم باشيم.
كارشناسان بر اين باورند كه مجموع چهار مراسم در حدود چهار ميليارد بيننده ي تلويزيوني خواهد داشت كه با اين تعداد بيننده رقمي حدود 5 ميليارد پوند درآمد براي آنها در پي خواهد داشت.

در مجموع بيش از 20 هزار نفر در اين چهار برنامه به اجراي نمايش خواهند پرداخت اين افراد از ميان مردم معمولي انتخاب خواهد شد.

بازي هاي المپيك 2012 لندن در روز 27 ژوئيه با نواخته شدن بزرگترين ناقوس اروپا در ساعت 12:20 به وقت لندن با حضور 80 هزار تماشاچي با پيش نمايي در استاديوم المپيك در شرق لندن آغاز مي شود و مراسم رسمي المپيك با اجراي 20 هزار نفر از ساعت 21:00 همان روز آغاز مي شود.

المپيك 2012 سومين المپيكي است كه به ميزباني لندن در انگلستان برگزار مي شود./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار