از ابتدای امسال تا پایان آذرماه صورت گرفت

صدور مجوز 150 واحد تولیدات کشاورزی گلخانه‌ای در فارس

مدیر صدور پروانه‌ها و مجوزهای سازمان جهاد کشاورزی فارس از صدور مجوز برای بیش از 150 واحد تولیدات گلخانه‌ای و قارچ خوراکی در 9 ماهه نخست امسال در این استان خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد محمدی در جلسه صدور پروانه‌ها و مجوزهای سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری 159 پروانه تأسیس و بهره‌برداری برای واحدهای گلخانه گل و سبزی و صیفی و گیاهان دارویی و پرورش قارچ خوراکی توسط مدیریت صدور مجوزها و پروانه‌های سازمان جهاد کشاورزی فارس صادر شده است.
وی افزود: این مجوزها که در سطح 95 هکتار صادر شده، شامل 35 مورد گلخانه گل‌های زینتی، 110 مورد گلخانه سبزی و صیفی، دو مورد گلخانه گیاهان دارویی، 11 مورد پرورش قارچ خوراکی و یک مورد گلخانه کشت بافت است.
این مسئول ادامه داد: در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع از نیمه شهریور ماه سال جاری نیز تمام پرونده متقاضیان جدید گلخانه و پرورش قارچ به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه پروانه‌ها و مجوزها به آدرس اینترنتی www.e-agrijahad.ir در حال اجراست.
محمدی گفت: در بخش موضوعات در مدیریت صدور پروانه‌ها، بحث شناسایی زمین‌هایی مطرح بود که با وجود دریافت مجوز، اقدامی برای ساخت و ساز و به بهره‌برداری رسیدن در آنها صورت نگرفته بود.
وی اضافه کرد: این امر با تکمیل این سامانه و ایجاد یک سیستم هشدار دهنده برای اطلاع رسانی سریع به صاحبان این واحدها به منظور ساخت، تکمیل کردن و به بهره‌برداری رساندن زمین‌های واگذار شده، امکان‌پذیر است.
مدیر صدور پروانه‌ها و مجوزهای سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: همچنین در صدد هستیم تا از طریق این سامانه، اخطاریه‌های زمان‌بندی شده برای صاحبان این واحدها فرستاده شود تا در صورت عدم اجرای طرح تولیدی، پروانه آنها ابطال شود.
محمدی تصریح کرد: آن دسته از افرادی که مجوزها را دریافت می‌کنند، در حقیقت فرصت را از دیگران سلب کرده‌اند، بنابراین واجب است پیگیری جدی در این زمینه به عمل آید تا مجوزهای واگذار شده به متقاضیان رها نشود و طرح مربوطه به بهره‌برداری برسد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.