افرادي که از بيماري‌هاي قلبي عروقي يا چربي‌ خون بالا رنج مي ‌برند پيتزا را براي هميشه از ليست خوراکي‌هايشان حذف کنند.

به گزارش سرويس علمي،پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ يوسف نقيايي، کارشناس تغذيه ضمن بيان اين مطلب افزود: هميشه در خريد فرآورده‌هاي گوشتي به تاريخ توليد و انقضا، علامت استاندارد و پروانه بهداشتي محصول دقت کنيد و از مراکز معتبر خريداري کنيد.
يوسف نقيايي ضمن بيان اين که روي هم رفته مصرف فست فودها توصيه نمي شود، در عين حال افزود: افراد دقت کنند پوشش محصولات و به ويژه سوسيس، پاره يا چروکيده نباشد و همچنين در هنگام طبخ يا خوردن سوسيس و کالباس، به قوام، رنگ و بوي آن دقت کنند و لزج بودن آن نشانه خوبي نيست.
اين کارشناس تغذيه تصريح کرد: کالباس يا ژامبون را به اندازه ي مصرف يک يا دو وعده بخريد، زيرا نبايد به مدت طولاني آن را نگه ‌داشت.
وي در پاسخ به اين سوال که چگونه مي توان فست فود مناسب تهيه کرد، اظهارداشت: استفاده‌ از گوشت‌ مرغ ‌و انواع‌ گوشت‌ سفيد به‌ جاي سوسيس‌ و كالباس‌ به‌ همراه‌ انواع‌ سبزيجات‌ در تهيه‌ ي اين‌ غذا نه‌ تنها ممانعتي در مصرف‌ پيتزا ايجاد نمي‌ كند، بلكه‌ يك‌ غذاي اصلي و كامل‌ را براي همه ي‌ گروه‌هاي سني به خصوص کودکان فراهم‌ مي سازد كه‌ از مزه ي‌ بي همتايي نيز برخوردار است. بهتر است گوشت سفيد را از پيش کبابي و يا آب پز کنيد.
اين کارشناس با بيان اين مطلب که پيتزا را با ترکيبات گوناگون تهيه کنيد خاطرنشان ساخت: پيتزاي سبزيجاتي که از مخلوط بادمجان، گوجه فرنگي، فلفل دلمه اي، هويج، آويشن، رزماري، پياز، پودر سير، قارچ، سويا، نخود فرنگي، ذرت و زيتون تهيه شود و خمير نازک و پنير کمي داشته باشد، مغذي و مفيد است. به خصوص اگر اين پيتزا با سالاد اسفناج يا سالاد فصل (سالادهايي که از انواع سبزيجات تازه به اضافه آب ليمو يا آب نارنج تازه درست شده اند) و نوشيدني مفيدي مثل شربت آب ليمو يا خاک شير سرو شود، حتي براي افرادي که از بيماري‌هاي قلبي عروقي يا چربي‌ خون بالا رنج مي ‌برند و پيتزا براي هميشه از ليست خوراکي‌هاي آنها حذف شده، چرا که وعده ي غذايي مناسبي نخواهد بود.
وي ضمن اشاره به پيتزاهاي دريايي گفت: اين نوع پيتزا هم از انواع پيتزا هستند که متخصصان به آن بيشتر روي خوش نشان مي‌ دهند. اين نوع پيتزا را با افزودن ماهي و ميگو به ترکيبات اوليه طبخ مي‌کنند.
نقيايي با تاکيد بر اين مطلب که چاشني هاي مورد استفاده خود را باز بيني کنيد متذکرشد: استفاده حداقل از سس مايونز و جايگزين کردن آن با زيتون، آويشن و سس گوجه ‌فرنگي خانگي که از حرارت دادن گوجه ي تازه رنده شده و کمي سير به دست آمده، نيز به عنوان چاشني، ارزش غذايي پيتزا را بالا مي ‌برد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار