مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران از حفاری 131 حلقه چاه نفت و گاز از آغاز امسال تا پایان آذر ماه خبر داد.

به گزارش

خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران

؛ ناصر قلي پور مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت در 9 ماه نخست امسال با به کارگیری 71 دستگاه حفاری موفق به حفاری 131 حلقه چاه با متراژ بیش از 344 هزار متر شده است.

وي ادامه داد: این تعداد شامل 54 حلقه چاه توسعه ای، 64 حلقه چاه تعمیری، 11 حلقه چاه توصیفی و 2 حلقه چاه اکتشافی است که حفاری نزدیک به 300 هزار متر مربوط به چاه های توسعه ای، بیش از 25 هزار متر مربوط به چاه های تعمیری، بیش از 36 هزار متر مربوط به چاه های توصیفی و بیش از 9 هزار متر مربوط به چاه های اکتشافی بوده است.

قلي پور افزود: میانگین متراژ روزانه در چاه های توسعه ای، هزار و 106 متر و در چاه های اکتشافی 41 متر بوده که رکوردی بسیار خوب برای دستگاه های حفاری است.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به نقش جابه جایی سریع و به موقع دستگاه های حفاری به مناطق عملیاتی موردنظر گفت: در 9 ماه نخست امسال، 124 دستگاه حفاری در مناطق مختلف عملیاتی از سوی تیم های تخصصی این شرکت بدون هیچ گونه حادثه ای جا به جا شد.

قلی پور خاطرنشان كرد: شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یک بنگاه اقتصادی سودده، ضمن پرداخت همه عوارض و مالیات های دولتی، هزینه های جاری خود را نیز تامین می کند، همچنین سرمایه گذاری های مختلف از قبیل ارتقای فنی دستگاه های حفاری، تامین ماشین آلات و تجهیزات حفاری و خدمات فنی، مهندسی را با بهره گیری از سودهای به دست آمده، در پروژه های مختلف عملیاتی و خدمات فنی به انجام می رساند.

وی با تاکید بر راهبرد بومی سازی صنعت حفاری و رسیدن به خودکفایی در این صنعت مهم افزود: با هدف بومی سازی این صنعت تلاش گسترده ای برای حمایت و پشتیبانی از صنایع داخلی در حال انجام است و با کوشش های انجام شده، هم اکنون هزاران قطعه از تجهیزات این صنعت از سوی تولیدکنندگان داخلی تامین می شود، ضمن آنکه در نهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری از یک دستگاه دراوکس و دو دستگاه تراکشن موتور ساخت داخل رونمایی شد.

گفتني است‌؛ شرکت ملی حفاری ایران، از شرکت های برتر حفاری در خاورمیانه است که بیش از 90 درصد حفاری چاه های نفت و گاز در کشور را به عهده دارد. این شرکت همچنین برنامه ریزی های گسترده ای برای حضور در بازارهای بین المللی دارد. /ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار