رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: در راستای سیاست تمرکززدایی مرکز اسناد از تهران، نمایندگی مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران در تمام استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛اسحاق صلاحی صبح امروز در دیدار با استاندار بوشهر اظهار داشت: ضرورتی ندارد تمام اسناد و نسخ خطی استان‌ها در تهران نگهداری شود و ما در راستای سیاست تمرکززدایی؛ نمایندگی اسناد و کتابخانه ملی را در 9 استان کشور راه‌اندازی کردیم و راه‌اندازی مرکز اسناد در 21 استان دیگر نیز تا دو سال آینده انجام می‌شود.
وی افزود: اولویت انتقال اسناد تاریخی به استان‌هایی بوده که قدمت تاریخی بیشتری داشته‌اند.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: از هیئت امنای مرکز اسناد و کتابخانه ملی هم مجوز لازم برای راه‌اندازی مرکز اسناد در 21 استان دیگر را گرفتیم که تا دو سال آینده در تمام کشور مرکز اسناد و کتابخانه ملی راه‌اندازی شود.
صلاحی افزود: نمایندگی‌های مرکز اسناد در استان‌ها نیز به مراکز استانی با جایگاه اداره کل تبدیل می‌شوند، مقدمات این کار نیز فراهم شده و منتظر مصوبه هیئت دولت هستیم.
وی با بیان اینکه ماموریت رسمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی حفاظت از میراث ملی است، گفت: آرشیو و کتابخانه ملی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار دارد و در راستای وظیفه صیانت از فرهنگ و اعتلای فرهنگی جامعه فعالیت‌های خود در این مراکز را دنبال می‌کنیم.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه برای ایجاد ارتباط بین نسل‌های مختلف مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است در این مراکز برای تولید علم و فرهنگ ایفای نقش کنیم.
صلاحی با بیان اینکه ملت‌ها سازنده تاریخ هستند، گفت: ملت ایران نیز همواره تاریخ‌ساز بوده و امیدواریم با رهبری مقام معظم رهبری در ساخت تاریخ و تمدن اسلامی در کشور ایفای نقش کنیم.
وی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم کشوری الگو در تولید علم، اقتصادی و فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و ... باشیم، چاره‌ای نداریم که تولید علم داشته باشیم و منشا اول تولید علم نیز کتابت است.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار داشت: نقش کتابخانه ملی در حفظ میراث تاریخی کشور بر کسی پوشیده نیست و باید بر اساس رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری تلاش‌های علمی کشور را ثبت و ضبط کنیم.
صلاحی تاکید کرد: یکی از اقدامات عدالت محوری این است که منابع و امکاناتی که در تهران متمرکز است را به دیگر نقاط کشور انتقال دهیم.
وی افزود: آماده هستیم ساختار سازمان اسناد استان بوشهر را توسعه دهیم اما برای این امر نیازمند فضای مناسب برای انجام این ماموریت هستیم.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: هویت تاریخی مردم استان بوشهر زبانزد خاص و عام است و از استاندار بوشهر تقاضا داریم محلی مناسب برای احداث مرکز اسناد و کتابخانه ملی در بوشهر را اختصاص دهند./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.