بانكهای ضعیف اسپانیا ، تعطیل می شوند

"لوئیس دگیندوس" وزیر اقتصاد اسپانیا اعلام كرد : دولت تصميم دارد به عنوان یكی از برنامه های خود برای غلبه بر بحران اقتصادی به زودي بانكهای ضعیف این كشور را تعطيل كند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛" دگیندوس" گفت : دولت اسپانیا می كوشد با ساماندهی دوباره سیستم بانكی كشور ، ضعیف ترین بانكها را حذف كند تا با باقی ماندن بانك های قوی در صحنه ، نظام بانكداری و اقتصادی آن تقویت شود.

 

وی در ادامه افزود : انجام اصلاحات در نظام بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش و نحوه ارایه خدمات دولتی از دیگر اقداماتی است كه ظرف 6 ماه آینده برای غلبه بر بحران اقتصادی اسپانیا صورت خواهد گرفت . وزیر اقتصاد اسپانیا همچنین از كاهش بودجه ایالتها و كنترل شدید مخارج دولتی این كشور خبر داد .

 

"گیندوس " با این حال وعده داد كشورش بحران اقتصادی كنونی را با سر بلندی پشت سر خواهد گذاشت . وی با رد این عقیده كه اسپانیا راه یونان ، پرتغال و ایرلند را دنبال می كند ، گفت : اسپانیا بدون كمك خارجی‌ و با سر بلندی از بحران خارج خواهد شد .

 

وزیر اقتصاد اسپانیا خاطرنشان كرد سال جاری سال دشواری برای اسپانیا خواهد بود ولی دولت می‌ خواهد زمینه رشد و بهبود اقتصاد كشور را پایه گذاری كند . وزیر اسپانیایی با بیان اینكه بودجه این كشور با یك كسری 8.5 درصدی روبرو است ، گفت: اسپانیا در ركود اقتصادی جدی قرار گرفته است و برای خروج آن از بحران باید تلاش بیشتری انجام شود. /ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار