جزیره " Gunkanjima " در غرب کشور ژاپن از سال 1974 به این سو خالی از سکنه شده است. اگر می خواهید با این جزیره بیشتر آشنا شوید این مطلب را تا به انتها مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بسیاری از ما تاکنون در باره شهرها و مکان های تخلیه شده از جمعیت که تبدیل به شهرهای خالی از سکنه شده اند مطالب زیادی را خوانده ایم. در این میان جزیره " Gunkanjima " در غرب کشور ژاپن یک چنین وضعیتی را دارا می باشد.

این جزیره که در فاصله 15 کیلومتری شهر ناکازاکی ژاپن قرار دارد زمانی جزیره ای مسکونی با بیش از 5 هزار نفر جمعیت بود. در سال 1810 میلادی و به دنبال کشف معادن زغال سنگ در این جزیره معدنچیان به همراه خانواده های خود در این جزیره سکنی گزیدند. این گروه از معدنچیان تا سال 1974 میلادی در این جزیره حضور داشتند.

در سالهای دهه 60 میلادی کم کم بنزین و نفت جای زغال را گرفته و باعث شدند تا صنایع مربوط به زغال سنگ در این کشور به سمت رکورد و تعطیلی پیش برود. در سال 1974 معدن موجود در این جزیره تعطیل شده و در ظرف مدت چند روز کلیه ساکنین این جزیره این محل با به جا گذاشتند اسباب و اثاثیه خود این محل را ترک کردند.

امروزه این جزیره با تمامی خانه های خود تبدیل به نقطه ای برای ماجراجویان و عکاسان شده است./ ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.