حميدرضا نعميمي معتقد است، هر كارگرداني وظيفه دارد در آثارش تجربه اي نو را به نمايش بگذارد تا به فهم هنر نمایش كمك كند و نبايد تجربه هاي نو و تئاتر نوگرا وارد يك چارچوب شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حميدرضا نعيمي نویسنده، بازیگر و کارگردان در گفتگو با پایگاه رسمی اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: نبايد تجربه هاي نو را تنها در يك بخش از جشنواره تئاتر فجر گنجاند، زيرا هر كارگرداني وظيفه دارد در آثارش تجربه اي نو را به نمايش بگذارد و به فهم تئاتر كمك كند. در سال هاي گذشته بعضي از نمايش هايي كه در بخش تجربه هاي نو حضور داشتند، دچار كليشه شدند و تعدادي از تئاترهايي كه در بخش هاي ديگر شركت داشتند تجربه و انديشه اي نو را به نمايش گذاشتند؛ پس نبايد تجربه هاي نو و تئاتر نوگرا وارد يك چارچوب شود.
وي افزود: بايد تعريفي درست از تجربه هاي نو در تئاتر داشته باشيم؛ زيرا تعدادي از هنرمندان با ارائه نمایش هایي بی محتوا ادعاي ارائه كار و تجربه اي نو دارند. نمایش هايي هستند که فاقد ضرب آهنگ، ريتم، طراحي، نور و فهم ادبي هستند و اعتقاد این دست از هنرمندان این است که تئاتر تجربي به ادبيات ارتباطي ندارد.
این بازیگر و کارگردان که در بسیاری از نمایش های تجربی حضور داشته، تاكيد كرد: نبايد اينطور فكر كنيم كه نمایش های تجربي تنها براي هنرمندان جوان است؛ بلكه افرادي مي توانند آثار تجربي ارائه دهند كه افرادي با تجربه و پخته در هنر تئاتر باشند. همان طور كه ما وقتي به ديدن نمايش هاي بزرگان تئاتر مي نشينيم در نمايش اين پيشكسوتان حرف و تجربه اي نو را مي بينيم كه با آثار قبلي آنها متفاوت است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار