استاندار قم خواستار شد

توجه جدی به توسعه زیرساخت‌های گردشگری مذهبی در قم

استاندار قم با اشاره به مزیت‌های قم در بخش گردشگری دینی و مذهبی ، لزوم برنامه‌ریزی و توجه جدی در زمینه تامین و توسعه زیرساخت‌های این بخش را خواستار شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: قم در زمینه توسعه گردشگری و توریسم مذهبی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که باید بستر لازم برای بهره‌برداری از این قابلیت‌ها در راستای رشد سرمایه‌گذاری فراهم شود.
وی با بیان اینکه توسعه این بخش نیازمند مشارکت فعال بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد طرح‌های اقامتی و گردشگری، زمینه رونق و توسعه بیش از پیش توریسم مذهبی استان را فراهم خواهد کرد.
استاندار قم با اشاره به اجرای طرح ساماندهی محور فرهنگی تاریخی بیت حضرت امام خمینی(ره) گفت: با توجه به این که بیت امام خمینی(ره) یکی از مراکز و کانون‌های مورد علاقه زائران داخلی و خارجی به شمار می‌رود بنابر این ساماندهی این مکان و مجموعه‌های تاریخی واقع در حریم این محدوده، سال گذشته در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار گرفت.
موسی‌پور به طراحی‌های صورت گرفته برای ایجاد اماکنی متناسب با با کاربری‌ها و ویژگی‌های محور اشاره کرد و افزود: احداث موزه انقلاب از جمله بخش‌های پیش‌بینی شده در این طرح است که پس از اتمام مقدمات اولیه در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
وی بر لزوم آماده‌سازی سایر بخش‌های جانبی محور به ویژه راه‌اندازی دائمی موزه مراجع تاکید کرد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.