وزير ارشاد:

كارنامه نشر جمهوري اسلامي در نمايشگاه كتاب مرور مي شود

كارنامه نشر جمهوري اسلامي به مناسبت بيست و پنجمين دوره برگزاري نمايشگاه كتاب و مروري بر اين انتشارات از بخش هاي ويژه نمايشگاه امسال است.

سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در رابطه با بيست و پنجمين دوره برگزاري نمايشگاه كتاب به خبرنگار

باشگاه خبرنگاران

گفت: امسال نمايشگاه كتاب با كمك ارگان هاي مختلف از جمله وزارت راه و شهرسازي برگزار خواهد شد و كلنگ آن به زمين مي‌خورد.

وي افزود: فضاهاي ديگري كه براي نمايشگاه هاي مختلف وجود دارد براي نمايشگاه كتاب كافي نيست و 125 هزار مترمربع با وجدو فضايي باز پاسخ متقاضيان را نمي دهد.

حسيني تصريح كرد: با وجود اين فضا هنوز گلايه هاي فراواني از سوي ناشران وجود دارد و ما دست كم به 200 هزار مترمربع فضا احتياج داريم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص نمايشگاه امسال بيان داشت: اين دوره از ويژگي هاي خاصي برخوردار است بخشي به نام كارنامه نشر جمهوري اسلامي با توجه به 25 سال برگزاري نمايشگاه حضور دارد كه انتشارات ربع قرن گذشته را مرور مي‌كند.

وي افزود: تجليل از دست اندركاران نمايشگاه كتاب در طول دوره هاي گذشته و همچنين بخش بيداري اسلامي از قسمت هاي ويژه اين دوره از نمايشگاه كتاب است.

حسيني اظهار داشت: برنامه هاي جانبي فراواني به همراه رونمايي از كتب مختلف نيز از جمله ويژگي هاي نمايشگاه است.

وي در خصوص عمليات عمراني و اجرايي مصلي، با توجه به نزديكي به زمان برگزاري نمايشگاه كتاب ابراز كرد: اين عمليات به طور حتم متوقف نخواهد شد و تنها تمهيدات و شرايطي فراهم مي شود تا در مدت برگزاري نمايشگاه مشكلي براي بازديد كنندگان و شركت كنندگان بوجود نيايد.

وزير ارشاد در خصوص لايحه مربوط به كپي رايت خاطرنشان كرد: به زودي همايش در اين خصوص برگزار مي‌شود و اين لايحه مالكيت معنوي هم اكنون در كميته لوايح دولت در حال بررسي است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار