وضع ماليات بر مبادلات مالي در فرانسه نگران کننده است

کارشناسان اقتصادی فرانسه بیم آن دارند که وضع مالیات بر تبادلات مالی این کشور، موجب کاهش فعالیت بازارهای مالی پاریس باشد.


به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، مارک تواتی، اقتصاد دان و کارشناس بازارهای مالی، در این باره می گوید: فرانسه تنها کشوری است که مالیات بر تبادلات مالی را وضع کرده است و این موضوع ممکن است موجب کاهش فعالیت بازارهای مالی پاریس باشد.
وی گفت: این تصمیم دولت بدان معناست که ما در آینده ای نزدیک باید شاهد فشارهای مالیاتی زیادی بر مبادلات بازارهای مالی باشیم و از این روی سرمایه گذاران و سهامدارن بیش از گذشته بازارهای مالی را ترک خواهند کرد.
این اقتصاددان فرانسوی گفت: در این صورت سرمایه گذاران ترجیح می دهند پول خود را از بازارهای مالی فرانسه خارج کنند و به سایر بازارهای مالی کشورهای عضو اتحادیه اروپا روی آورند.
این کارشناس افزود: حتی اگر این مالیات اندک باشد، تاثیرات روانی زیادی بر سهامداران عمده و جزء خواهد گذاشت.
وی خاطر نشان کرد: پیش از وضع این قانون، بسیاری از بانک ها و موسسه های مالی فرانسه اقدام به جابجایی پول خود کردند و کاهش های چند هفته گذشته شاخص در بازارهای مالی، گواه این موضوع است.
تواتی تصریح کرد: بزرگترین خطر وضع مالیات بر مبادلات مالی در فرانسه این است که فعالیت ها و تبادلات تجاری به خارج از فرانسه و حتی خارج از منطقه پولی یورو انتقال یابد و این همان چیزی است که بدون شک برای اقتصاد فرانسه مشکل آفرین خواهد بود.
وی گفت: مطمئنا اختلال در بازارهای مالی پاریس موجب بحران در بخش صنعت و افزایش نرخ بیکاری خواهد شد و رکود مالی موجود در فرانسه و منطقه یورو را وخیم تر خواهد کرد.
گفتنی است فرانسه تنها کشور عضو اتحادیه اروپا است که بر مبادلات بازارهای مالی مالیات وضع کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار