ايران و عمان تقويت همکاري‌ها را بررسي کردند

حسين امير عبداللهيان معاون عربي و آفريقايي وزير امور خارجه ايران روز يکشنبه در يک نشست خبري در مسقط گفت: عمان و ايران به تازگي مذاکراتي را درباره تقويت همکاري ها در منطقه انجام داده اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، عبداللهيان که رياست طرف ايراني را در کميته مذاکرات راهبردي بين ايران و عمان را در مسقط بر عهده دارد، از برگزاري اين مذاکرات ميان مقامات دو کشور ابراز خرسندي کرد.

وي افزود مقامات عمان و ايران در اين مذاکرات همچنين طرح صادرات گاز اين کشور به عمان و برپايي پروازهاي هوايي مستقيم بين تهران - مسقط را بررسي کردند.

اين مقام ايراني مبادلات اقتصادي بين تهران و مسقط را خوب ارزيابي کرد و از علاقه مندي دو طرف به افزايش حجم اين مبادلات خبر داد.

عبداللهيان خاطرنشان کرد مسقط در طول تاريخ پايتخت تجارت در منطقه بوده است.

معاون عربي و آفريقايي وزير امور خارجه ايران گفت: مرکز تجاري عمان و ايران به زودي در مسقط افتتاح مي شود و من به تقويت روابط اقتصادي به گونه اي که براي دو طرف سودمند باشد اطمينان دارم.

نخستين کميته مذاکرات راهبردي بين ايران و عمان روزهاي شنبه و يکشنبه در چارچوب روابط خوب بين دو کشور و تلاش براي تقويت آن در مسقط برگزار شد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار