سر مربي تيم ملي واليبال بانوان گفت: براي حضور موفق در پيكارهاي واليبال، زنان كاپ آسيا AVC CUP برگزاري 14 مرحله اردوي تداركاتي را در دستور كار داريم.

ميترا شعبانيان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: توانستيم نخستين اردوي تداركاتي تيم ملي در شرايطي مطلوب اوايل فروردين ماه برگزار و درحال حاضر دومين مرحله تمرينات را پشت سر مي گذاريم، براي حضوري موفق و رسيدن به آمادگي لازم نياز به برگزاري بازيهاي تداركاتي با تيم هاي خارجي نيز داريم در همين ر استا پيشنهاد بازي با تيم هاي تركيه، قزاقستان صربستان و آذربايجان را به مسئولان فدراسيون ارائه كرده ام تا در صورت موافقت به يكي از كشورهاي مذكور اعزام شويم.

وي تصريح كرد: در نخستين مرحله اردوي تداركاتي تيم ملي، هيچ يك از دعوت شدگان سابقه حضور در تيم ملي را نداشتند و تمامي آنها در رده سني اميد ها بازي مي كردند انها مي توانند براي آينده واليبال بانوان كشور بسيار موثر واقع شوند.

شعبانيان گفت: در حال حاضر برخي دختران واليباليست داراي شرايط حضور در تيم ملي هستند اما در تركيب تيم گيتي پسند اصفهان خود را براي حضور در پيكارهاي جام باشگاه هاي آسيا آماده مي كنند به همين دليل اين دسته از بازيكنان پس از پايان رقابت هاي باشگاه هاي آسيا به اردوي تيم ملي دعوت خواهند شد.

وي تصريح كرد: در حال حاضر تيم ملي بانوان طبق برنامه تنظيم شده در فاز انتخاب است، يكي از اهدافم در شرايط كنوني تربيت پاسور كه يكي از اركان اصلي درتركيب تيم واليبال محسوب مي شود، است در همين راستا هم اكنون برنامه هاي ويژه در خصوص تربيت پاسور را براي سه بازيكن مستعد و داراي پتانسيل را در اولويت كاري خود قرار داده ايم اين احتمال وجود دارد كه يكي از انها در تركيب اصلي تيم ملي و در مسابقات كاپ آسيا حضور داشته باشد.

شعبانيان تصريح كرد: حضور تمام بازيكنان در تمرينات تيم ملي الزاميست اگر يك واليباليست بنا به دلايل و مشكلات خاص خود نتواند به طور تمام وقت در خدمت تيم ملي باشد ازدعوت وي به حضور در تمرينات معذوريم، در حال حاضر تيم ملي واليبال بانوان نياز به يك خانه تكاني اساسي دارد.

* دريافت كننده اي كه پاسور مي شود

سرمربي تيم ملي واليبال اظهار داشت: با توجه به نياز مبرم واليبال بانوان به بازيكن تخصصي در پست پاسور سعي دارم شرايط لازم را براي "معصومه انگوتي" دريافت كننده تيم ملي به منظور تغيير فعاليت در پست تخصصي اش فراهم كنم وي در حال حاضر به دليل مصدوميت از ناحيه زانو وعمل جراحي از حضور در تمرينات تيم ملي محروم است و دوران نقاهت را سپري مي كند طي گفتگويي كه با وي داشتم قرار است "انگوتي" پس از برطرف شدن كامل آسيب ديد گيش در پست پاسور فعاليت خود را دنبال كند، وي از تجارت بين المللي و حضور در مسابقات آسيايي كه يكي از فاكتورهاي اصلي پاسور موفق است، را دارا مي باشد.

* نياز به تشكيل تيم ملي "ب" داريم

شعبانيان گفت: اساس و پايه تركيب تيم ملي واليبال بانوان را بازيكنان رده سني اميد تشكيل مي دهند شايد در برخي پست ها ازواليباليست هاي رده بزرگسالان دعوت به همكاري مي كنيم، اما ملاك ما براي انتخاب ملي پوشان شرايط سني و فيزيك مناسب است.

پيشنهاد تشكيل تيم ملي ب را به مسئولان فدارسيون ارائه كرده ام زيرا در حال حاضر واليبال بانوان داراي بازيكناني است كه از پتانسيل فيزيكي مطلوبي برخودارند ولي براي رسيدن به شرايط حرفه اي نياز به تمرينات تكنيكي در سطحي گسترده هستند برنامه ريزي فني براي آنها پشتوانه واليبال بانوان را تضمين خواهد كرد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار