فرزين:

تصميمي براي حذف 3 دهك از دريافت يارانه گرفته نشده است

دبير ستاد هدفمندي يارانه‌ها از دو پيشنهاد دولت براي اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها به کميسيون تلفيق خبر داد و گفت: بنده در تلفيق، صحبتي درخصوص حذف 3 دهک از اختصاص يارانه 28 هزار توماني مرحله دوم نکرده‌ام.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمدرضا فرزين با اعلام اين مطلب درخصوص دو سناريو پيشنهادي خود به کميسيون تلفيق مجلس براي اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها گفت: دولت ميزان آزاد سازي قيمتها در مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها را در لايحه بودجه 91 مشخص نکرد تا با تعامل مجلس به اعداد و ارقام مناسب دست پيدا کند.

وي با بيان اين‌ که ميزان اصلاح قيمتهاي يارانه‌اي در بودجه سال گذشته 54 هزار ميليارد تومان بود، گفت: در نشست اخير کميسيون تلفيق، ما به نمايندگي از طرف دولت دو رقم 100 و 135 هزار ميليارد توماني را به مجلس پيشنهاد کرديم که اين اعداد با احتساب رقم 54 هزار ميليارد تومان سال گذشته است و خواستار ارزيابي و پاسخ مجلس در اين باره هستيم.

فرزين در پاسخ به اين پرسش که کميسيون اقتصادي مجلس اعداد 63، 73 و 83 هزار ميليارد تومان را براي اصلاح قيمتها پيشنهاد کرده بود، تصريح کرد: در کميسيون تلفيق هيچ بحثي درباره اين اعداد نشد.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي در خصوص ميزان افزايش قيمت حاملهاي انرژي در چارچوب دو سناريو پيشنهادي دولت اظهار داشت: پس از توافق با مجلس بر سر کليات ارقام آزادسازي، درباره جزئيات وارد بحث خواهيم شد.

وي در پايان يادآور شد: نتايج به دست آمده در 16 ماه اجراي قانون مؤيد آن است که دستاوردهايي از جمله اصلاح الگوي مصرف کاهش قاچاق، بهبود توزيع درآمد و صرفه جويي حدود 15 ميليارد دلاري در مصرف حاملهاي انرژي در گام اول اجراي قانون، نويد بخش چشم انداز و افق روشني در پرتو اجراي اين قانون است و دولت در اجراي قانون هدفمند سازي يارانه‌ها و دستيابي به تمام اهداف پيش‌بيني شده، عزم جدي دارد./س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار