وزیر راه و شهرسازی خبرداد؛

كاهش 13.5 درصدي تلفات رانندگي در نوروز امسال

وزیر راه و شهرسازی از کاهش 13.5 درصدی تلفات رانندگی در نوروز امسال خبر داد و گفت: این در حالی است که آمار سفرها در مقایسه با مدت مشابه پارسال8 درصد رشد افزایش داشته است.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛ علی نیکزاد با بیان اینکه برای نوروز امسال 120 میلیون نفر جابه‌جایی با ناوگان حمل و نقل عمومی و خصوصی پیش بینی شده بود، گفت: حدود 55 میلیون نفر از مسافران نوروزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی و بقیه مسافران نیز از طریق ناوگان حمل و نقل شخصی در ایام نوروز جابه‌جا شدند.
 

وی با اشاره به اینکه زمستان سنگینی را پشت سر گذاشتیم ، گفت : 11 هزار نفر از نیروهای راهداری در کنار کارکنان فرودگاه ها، خطوط هوایی ، راه آهن و بنادر کشور در حال آماده باش کامل بودند.
 

وزیر راه و شهرسازی در تشریح برنامه های سال تولید ملی گفت : این برنامه ها شامل تکمیل و بهره برداری از یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن مهر و به انجام رساندن 147 پروژه مربوط به طرح مهر ماندگار در بخش بزرگراه ، آزاد راه، بندر و غیره است.
 

نیکزاد افزود : در ابتدای دولت نهم کل واحدهای مسکونی روستایی کشور چهار میلیون و 428 هزار واحد بود که در دولت های نهم و دهم عملیات ساخت یک میلیون و 610 هزار واحد مسکونی روستایی آغاز شد.
 

وی گفت : از این تعداد واحد مسکونی یک میلیون و 110 هزار واحد آن تکمیل و بهره برداری شده و 300 هزار واحد آن نیز از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است که امسال به بهره برداری می رسد. 200 واحد دیگر نیز در سال 92 به بهره برداری خواهد رسید.
 

نیکزاد اظهار داشت: در مجموع 37 درصد مسکن روستایی کشور در دو دولت نهم و دهم ساخته شده است.
 

وی با اشاره به مسکن شهری نیز ادامه داد: در ابتدای دولت نهم 11 میلیون و 431 هزار واحد مسکن شهری در کشور وجود داشت که در دولت های نهم و دهم عملیات ساخت دو میلیون و500 هزار آن در شهرهای جدید بالای 25 هزار خانوار، بافت های فرسود و حاشیه شهرها آغاز شد.

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار