بجنورد/رييس انجمن بيماران سرطاني خراسان‌شمالي؛

مسوولان با توجه به افزايش اين بيماري در استان ميزان نيترات آب را بررسي کنند

رييس انجمن بيماران سرطاني خراسان‌شمالي گفت: با توجه به افزايش ميزان سرطان خون در اين استان، مسوولان بايد ميزان نيترات موجود در آب را بررسي کنند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛سيدحميد حريري"  افزود: وجود نيترات در آب آشاميدني از عوامل بروز سرطان خون در بيماران است.

وي خاطرنشان کرد: علاوه بر اين مسوولان ذيربط در استان بايد ميزان سموم و کودهاي تزريق شده به محصولات گلخانه‌اي را براي جلوگيري از بروز اين بيماري کنترل كنند.

رييس انجمن بيماران سرطاني خراسان‌شمالي با بيان اينکه شمار فراواني از بيماران سرطاني در اين استان تحت پوشش کميته امداد هستند، ادامه داد: اين در حاليست که اين نهاد هيچ خدمت درماني را به بيماران روستايي ارائه نمي‌دهد.

وي اظهار كرد: تعدادي از بيماران سرطاني روستايي نيز تحت پوشش بيمه خدمات درماني هستند، اما اين نهاد هزينه‌ درماني را به آنها پرداخت نمي‌کنند و فقط دفترچه صادر مي‌شود.

اين مقام مسوول اين قبيل مسايل را از مشکلات بزرگ برشمرد و افزود: از تعداد بيماراني که تحت پوشش اين انجمن هستند 38 نفر کارت کميته امداد روستايي دارند.

حريري با بيان اينكه دولت بايد به فکر بيماران سرطاني باشد و بودجه‌ خاصي براي هزينه‌هاي درماني آنها در نظر بگيرد، گفت: اين انجمن به حمايت خيران هم نياز دارد.

وي يادآور شد: متأسفانه شمار خيراني که از اين انجمن حمايت مي‌کنند به تعداد نيمي از بيماران واجد پرونده در انجمن هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.