اطلاعات دارويي لووتیروکسین (Levothyroxine)

لووتیروکسین به عنوان یک هورمون تیروئیدی در مواردی که غده تیروئید مقادیر کافی هورمون تولید نمی کند، تجویز می شود. از این دارو همچنین در کاهش اندازه یک تیروئید بزرگ یا گواتر یا درمان سرطان غده تیروئید استفاده می شود.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ در ابتدای درمان با لووتیروکسین مقدار تجویزی دارو کم خواهد بود. سپس لازم است در حالی که مقدار دارو به تدریج افزایش می یابد. با مراجعات مکرر به پزشکتان و انجام آزمایشات ، مقدار مناسب دارو برای سوخت و ساز بدن شما مشخص شود. بعد از این که این مقدار تعیین شد، این آزمایشات سالی یک بار تکرار شوند.
 

 لووتیروکسین سدیم چیست؟

لووتیروکسین سدیم به عنوان جایگزین هورمون تیروئید تجویز می شود. این دارو در درمان بیماران مبتلا به کم کاری غده تیروئید (هیپوتیروئیدیسم) بکار می رود. غده تیروئید مسوول ساخت لووتیروکسین می باشد. در بیماران دچار کم کاری تیروئید، تیروئید مقادیر کمتری از این هورمون را تولید می کند. به علاوه این دارو در کودکان دچار کم کاری تیروئید (کرتینیسم) و افراد مبتلا به بزرگی بی علامت تیروئید (گواتر) نیز استفاده می شود. لووتیروکسین به شکل قرص تولید می گردد.
 

طریقه مصرف لووتیروکسین سدیم
 

بسته به مشکل شما پزشک معالج دوزاژ بخصوصی از دارو را تجویز می کند. لووتیروکسین را دقیقا مطابق با دستور پزشک خود مصرف و از تغییر خود سرانه دوز آن جدا پرهیز نمایید. ضمنا دستورات داخل بسته دارو را نیز به دقت مطالعه کنید. لووتیروکسین برای بهبود علایم مشکل شما تجویز می شود و باعث علاج بیماری شما نمی گردد. به این ترتیب، شاید لازم باشد تا انتهای عمر آن را مصرف نمایید. در ضمن ممکن است ظاهر شدن اثرات لووتیروکسین تا چند هفته طول بکشد. هرگز بدون مشورت با پزشک خود، حتی در صورت احساس بهبودی، مصرف دارو را قطع نکنید.

نکات مهم در مصرف دارو :

لووتیروکسین معمولاً روزی یک بار با شکم خالی خورده می شود.
مهم است که هر روز ساعت معینی مصرف شود. معمولاً بهتر است ناشتا خورده شود تا بعداً فراموش نشود
از آنجایی که این دارو می تواند بی خوابی ایجاد کند،
مصرفش در صبح هنگام از این نظر هم بهتر می باشد.

هیچگاه بیشتراز مقدار تجویز شده مصرف نکنید. از دستورات پزشکتان به دقت پیروی کنید.

هر روز پیش از مصرف لووتیروکسین نبضتان را بشمارید (اگر این کار را بلد نیستید، روش آن را از پزشکتان بیاموزید).

اگر ضربان قلبتان بالای ۱۰۰ در دقیقه بود یا منظم بود پیش از مصرف نوبت آن روز با پزشکتان تماس بگیرید.

اگر یک نوبت را فراموش کردید، به مجردیکه آن را به یاد آوردید مصرفش کنید. البته اگر تقریباً موقع نوبت بعدی مصرف دارو رسیده است ، نوبت فراموش شده را رها کرده ، به برنامه منظم دارویی تان بازگردید. مقدار دارو را دوبرابر نکنید.

اگر ۲ نوبت یا بیشتر را فراموش کردید برای تعیین یک برنامه جدید با پزشکتان مشورت کنید. اگر لووتیروکسین را به عنوان یک درمان جایگزینی استفاده می کنید، ممکن است مجبور باشید تا آخر عمر مصرفش کنید. حتی در صورت احساس بهبودی دارویتان را طبق دستور ادامه دهید.
 

موارد منع مصرف

لووتیروکسین نباید در بیماران مبتلا به پرکاری غده تیروئید و افراد دچار بیماری های وخیم قلبی عروقی همچون نارسایی عروق کرونر، سابقه سکته قلبی، فشار خون کنترل نشده و نیز به منظور کاهش وزن در افراد چاق استفاده شود.
● فراموش کردن دوز دارو

بهتر است لووتیروکسین را با معده خالی و ترجیحا قبل از صبحانه به صورت دوز منفرد میل کنید.

هشدارها و موارد احتیاط

نکات زیر را به پزشک خود اطلاع دهید:

• به لووتیروکسین یا هر داروی دیگری حساسیت دارید.

• دارویی مصرف می کنید، اعم از داروهای با نسخه یا بی نسخه، بخصوص آمفتامین ها، داروهای ضد اسید معده، عوامل ضدانعقاد مثل وارفارین، عوامل ضدافسردگی (مثل فلوکستین یا آمی ترپتیلین)، داروهای ضداضطراب، داروهای درمان سرطان، آسپرین، مسدود کننده های بتا مثل آتنولول، متوپرولول و پروپرانولول؛ کلستیرامین، کلستیپول، دیگوکسین، انسولین و داروهای خوراکی درمان دیابت، استروژن، مکمل های آهن، متادون، ضدبارداری های خوراکی، فنی توئین، سوکرالفات، استروئیدها همچون پردنیزولون و دگزامتازون، تئوفیلین و حتی ویتامین ها.

• مبتلا به این بیماری ها هستید یا سابقه ابتلا به آنها را دارید: بیماری کبدی یا کلیوی، دیابت، بیماری قلبی شامل فشار خون بالا، نارسایی عروق کرونر، ضربان نامنظم قلب (آریتمی) و سابقه سکته قلبی؛ و کم کاری غده فوق کلیوی یا هیپوفیز.

• قصد انجام عمل جراحی اعم از اعمال دندانپزشکی دارید.

 

عوارض جانبی

لووتیروکسین ممکن است عوارض ناخواسته ای ایجاد کند. در صورت ازمان یا شدت گرفتن علایم زیر، با پزشک خود مشورت نمایید: سردرد، لرزش، عصبی شدن، تحریک پذیری، کم خوابی و مشکلات خواب، ضعف عضلانی، تعریق و عدم تحمل گرما، گرگرفتگی، تب، تهوع، استفراغ، ناراحتی معده، اسهال، کاهش وزن، افزایش اشتها، اختلال قاعدگی زنان و ریزش مو. اما اگر دچار هر یک از علایم یا نشانه های زیر شدید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید: درد سینه، طپش قلب و ضربان قلب تند یا غیر طبیعی.
 

نگهداری داروی

لووتیروکسین را در بسته مخصوص آن، کاملا پوشیده و دور از دسترس اطفال نگهدارید. قرص ها باید در دمای اتاق، دور از نور مستقیم، حرارت زیاد و رطوبت نگهداری شود. با گذشتن از تاریخ اعتبار یا نیاز به دارو، آن را دور بریزید.
● مصرف دوز بالا و مسمومیت

در صورت مسمومیت یا فزون دوز به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید. برخی از علایم مهم فزون دوز عبارتند از: عصبی شدن، تعریق شدید و تندی ضربان قلب.
 

تداخلات دارویی

• لووتیروکسین می تواند اثرات داروهای ضدانعقاد مثل وارفارین را افزایش دهد. • اثرات داروهای مسدود کننده بتا (مثل آتنولول، متوپرولول و پروپرانولول) و دیگوکسین در صورت مصرف همزمان با لووتیروکسین کاهش می یابد. کلستیرامین و کلستیپول (داروهای کاهنده چربی خون) میزان جذب لووتیروکسین را کاهش می دهند. در صورت استفاده از این داروها، آنها را حداقل ۴ ساعت قبل یا ۱ ساعت بعد از لووتیروکسین مصرف کنید. • اگر همراه با لووتیروکسین، انسولین و یا داروهای خوراکی درمان دیابت استفاده می کنید، حتما پزشک خود را مطلع سازید تا دوز آنها را به شکل مناسبی تنظیم کند. • لووتیروکسین ممکن است با آمفتامین ها، داروهای ضداحتقان و برخی داروهای درمان آسم از جمله تئوفیلین، تداخل جدی ایجاد کند.
● کودکان و زنان باردار یا شیرده
• مصرف لووتیروکسین در کودکان و زنان باردار بی خطر است، اما حتما باید تحت نظر پزشک صورت گیرد. • مقادیر کمی از لووتیروکسین در شیر مادر ترشح می شود؛ در خصوص مضرات و فواید مصرف دارو حین شیردهی، حتما با پزشک خود صحبت کنید.
 

اطلاعات جانبی

• نباید از لووتیروکسین برای کاهش وزن در افراد با کارکرد طبیعی تیروئید استفاده شود. چنین اقدامی می تواند عوارض بسیار خطرناکی به همراه داشته باشد.

• لووتیروکسین ممکن است موجب ریزش مو به ویژه در کودکان و خصوصا در ماه اول درمان گردد، این عارضه معمولا موقتی می باشد.

• بعضی علایم کم کاری تیروئید عبارت اند از: کاهش رشد (به خصوص در اطفال)، کاهش انرژی، افزایش وزن، ریزش مو، خشکی پوست، خشونت صدا و کندی تکلم، عدم تحمل سرما، کاهش اشتها، یبوست و صورت پف آلود و رنگ پریده.

• در طول درمان، مدام با پزشک خود در تماس باشید. لازم است وضعیت هورمون های تیروئید در خون شما بطور منظم آزمایش شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
با سلام .۴۲ سال دادم.Tsh م ۷.۷ می باشد .دکتر گفت نصف قرص ۱۰۰ میکروگرم بخورم.میخواستم بدونم هر روز بخورم یا پنجشنبه و جمعه نخورم؟ممنون از راهنماییتون.
Iran (Islamic Republic of)
تبسم
۰۷:۰۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
سلام دخترمن تیرویید داره این قرص کم کاری تیرویید آلمانی رو خریدم ولی با آب سرد حل میکنم کاملا حل نمیشه دون دون میشه
چیکارش کنم؟؟ راهنماییم کنین چطوری حل کنم؟ تو آب جوش حل کنم قرص خراب میشه؟؟ یا اثراتش میره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
موقع. خوردن. خواب. میروم
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۲:۴۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام من 22سالمه و کم کاری تیروئید دارم، در هفته 9 تا قرص تیروئید میخورم ولی 3 روزه که سر درد گرفتم بیشتر قسمت سمت چپ خواستم بدونم ربطی به قرص لووکسین داره یانه، که مصرفمو برای چند روز قطع کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام من چهار ماه عمل تریید کم کار انجام دادم روزی یکی قرص می خوردم دکتر گفت یک نصف بخور یک ماه می خورم حالا بدنم می سوزه وعرق زیر بغل سوزش کف پانشانه چیست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۲۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر من تیروییدم را کامل برداشتم و با دوز ۱۵۰ یددرمانی انجام دادم و بعد از آن هر روز ۱/۵ قرص لووتروکسین(۱۵۰ میلی گرم) ناشتا میخورم الان بعد از ۱۰ ماه غذا که میخورم گاهی اوقات سمت چپ و گاهی اوقات سمت راست صورتم (بناگوش) درد میگیره فقط هم موقع غذا خوردن لطفا من را راهنمایی کنید علت آن را،با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
سلام من یه سوال دارم.اگه قرص تیروعید نصف بشه یعنی قرص ۱۰۰رونصف کنی نصف دیگه در ضرفی در بسته بمونه فردا میشه مصرف کردیا خراب میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام آیا قرص یک درصد با قرص 100میکروگرم فرق داره؟ کم کاری تیرویید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۱۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
سلام من قرص لووکسین۱۰۰ میخورم ۱۲ سالمه تیروویید رو برطرف میکنه کم کار رو
Iran (Islamic Republic of)
نام فرنگیس
۲۰:۲۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام این دارو را مصرف می کنم نصف قرص صبحها
مرتب سردرد دارم گاهی حالت تهوع دارم خیلی اذیتم
ایا اگر ایرانی این قرص را استفاده کنم مشگلی نیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۴۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من سه سال تیرویید پر کار دارم با قرص خوب نشدم حالا دکتر میگه قرصه متی مازول برای کبد زرر داره ید درمانی پیشنهاد داده چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین
۲۳:۴۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
سلام پسر من 4سالشه اشتباهی یک دونه قرص لووکسین 50روخورده الان هم چهار ساعت گذشته حالش خوبه ولی میترسم تورو خدا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۰۸:۲۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
من مدت دوسه ماه قرس تیروکسین ۰/۱ خوردم بعد یادم اومد من ۵۰ باید می خوردم
الان میتونم تیروکسین ۵۰ بخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید خواهش میکنم جواب بدید من به پسرم شیر میدم و هر دوتامون کم کاری تیرویید داریم پسرم نصف قرص میخوره و من یدونه کامل میخورم
الان تو مطلبتون گفتید از شیر منتقل میشه نگران شدم دوز مصرفیمون باید کم بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۲:۰۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سلام
وقتتون بخیر و سلامتی
من تیروئید پرکار دارم و دکتر برام لووکسین ۱۰۰
هر روز نصف و دو روز آخر هفته یکعدد کامل
رو تجویز کردن
سوال:
آیا قرص لووکسین برای تیروئید پرکار هم تجویز میشه؟

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
Germany
آذرمهر
۱۳:۱۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید . بخاطر کم کاری تیروئید قرص لووتیروکسین سدیم مصرف میکنم الان دوره ی دوماهه مصرف دارو به تجویز پزشک تموم شده آیا باید این قرص رو قطع کنم و بعد آزمایش تیروئید بدم , مثلا یک هفته بعد از قطع کردن دارو . یا همچنان که این قرص رو مصرف میکنم آزمایش بدم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
صدف
۱۲:۳۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
باعرض سلام من سه سال هست که تیرویید کم کار دارم که با روزی نصف قرص کنترلش میکردم تیرویدم اول بار8/23بود با دارو اومد رو2ولی دارو قطع کردم الان بعداز سه ماه اومده رو23/46من الان باید روزی چند تا قرص مصرف کنم تا نرمال بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
هنرمند
۱۴:۰۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام .من 4سال پیش باردار بودم ودکترم قرص تیرویید تجویز کرد واسم روزی نصف قرص من زایمان که کردم دیگه نخوردم دوباره باید استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
راحیل
۱۹:۰۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام زمان بارداریم آزمایش دادم گفتن کم کاری تیرویید دارید روزی نصفی قرص ...الان ۴ ساله از زایمان میگذره و همچنان روزی نصفی قرص میخورم دیگه آزمابشی ندادم ...لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام آیا کسی که تیروئیدلب مرز داشته هفته ای سه روز درهفته بخوره امکان گیرایی تیروئیدشبیشترمیشه یاکمتر،زن ۳۰ ساله
Iran (Islamic Republic of)
khatereh
۱۹:۰۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام من کم کاری تیرویید دارم وزنم به هیچ وجه پایین نمیاد قرصامو خیلی وقت قطع کرده بودم دوباره سرخود شروع کردم شاید وزنم پایین بیاد ایو اشکال یاضرر داره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Zeinab
۲۰:۱۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من نوجوان ۱۴سالو۸ماهمه که تازه متوجه شدم کم کاری خفیف تیرویید دارم ودکترعمومی برام ۵بسته قرص لووکسین۱۰۰راتجویزکرده روزی یک عدد راایا باید روزی یک عدد بخورم وایاپنج بسته را کامل بایدبخورم؟
Iran (Islamic Republic of)
Zeinab
۱۸:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام ببخشید من نوجوان ۱۴سالو ۸ماهمه بادوتاازمایش متوجه شدم کم کاری خفیف تیرویید دارم ودکترواسم پنج بسته قرص لووکسین۱۰۰میکروگرم رابرام تجویزکردایالازمه روزی یک عدد بخورم وپنج تابستان راتموم کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
درخشان
۰۳:۰۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام پسرمن آزمایش داده وگفتن پرکاریه تیرویید اره ولی دکترچراقرص لوتیروکسین ۱۰۰براش تجویزکرده
Iran (Islamic Republic of)
آتوسا
۰۹:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام من کم کاری تیروئید دارم مدتی دارو استفاده کردم و آزمایش دادم نرمال شده بود و من قطع کردم دارو رو.. ولی همیشه کم انرژی بی حوصله عصبی و خسته هستم الان بعد از چند ماه که مصرف دارو رو قطع کردم. دوباره خودم بدون مشورت پزشک شروع کردم درسته یا نه
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۲:۳۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
قرص های هورمونی حتما باید زیر نظردکتر متخصص قطع بشه یا استفاده بشه در غیر این صورت عوارض زیادی دارند بدون اطلاع و مشورت دارو رو قطع نکنید
Iran (Islamic Republic of)
اتی
۱۹:۰۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
خواهرم تیروئید شوکامل برداشته به خاطرغده بدخیم که داشته. الان یکسال تحت درمان. ولی قرص لووتیروکسین دربدنش عمل نمیکنه. کل سیستم بدنیش بهم ریخته ازتون خواهش میکنم کمکمون کنین. دیگه ناامیدشدیم. هرجامیربم یه ایرادی میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۲:۳۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
حتما به دنبال پزشک متخصص و با تجربه باشید و ناامید نباشید و به خواهرتون دلداری بدین و قوی باشید
Iran (Islamic Republic of)
نرجس
۱۵:۳۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید منم تازه متوجه شدم تیروئید دارم و دکتر بهم قرص داده لووتیروکسین سدیم ۱۰۰میلی گرم روزی یکی ولی نگفتن قبل صبحانه و من باید چکار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۲:۴۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
بهترین زمان استفاده نیم ساعت قبل صبحانه و شکم خالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
دکتر به من گفته بود قرص لوتیروکسین رو بعد از نهار مصرف کنم اما شما میگین ناشتا متاسفانه دکترم فوت شدن من الان نمیدونم چکار کنم ممکنه راهنمایی کنیدممنون
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۸:۰۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من دخترم سه سالشه کم کاری تیروئید داره تا الان قرص خارجی میدادم ولی الان گیرنمیاد نصف ۵۰ میخورده حالا با بدبختی ۱۰۰ گیر آوردم حالا میتونم ۴ قسمتش کنم ؟؟دوزش بهم نمیریزه
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۲:۴۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
مشکلی نیست
Iran (Islamic Republic of)
خانم
۲۱:۴۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید
بنده تیروئیدم را کامل برداشتم و قرص مصرف میکنم
اما متاسفانه هرچند وقت فراموشی میگیرم یک جور عجیبی خیلی چیز های دم دستی وراحت وفراموش میکنم بعد مدتی دوباره خوب میشم از دوباره بد میخواستم ببینم ربطی به عمل وقرصم آیا دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ِمرید
۱۱:۲۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام.آقای دکتر آیا کم کاری تیرویید میتواند باعث لاغری باشد. لطفا راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۲:۴۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
یکی از عوارض جانبی کم کاری تیروئید افزایش وزنه برنامه تغذیتون رو درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام،تو اين شرايط لووتيروكسين خارجى پيدا نميشه،ميشه ايرانيشو جايگزين كرد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۲:۴۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
فرقی نمیکنه فقط به دلیل ایجاد حساسیت در بعضی افراد خارجی استفاده میکنند
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۵۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام. وقتتون بخیر..لطفا به سوالم پاسخ بدید ممنونم .من به پسرم صبح نصف قرص لووتیروکسین ۰/۱میلی گرممیدادم.ولی امروز که رفتم گرفتم داروخانه بهم ۵۰میکروگرم داده.خیلی فرق دارن.نباید میدادم لطفا راهنمایی کنیدممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
0.1 میلی معادل 100میکرو گرم است. نصفشو دادید یعنی اندازه یک قرص 50 میکروگرمی دادید. مشابه هم اند
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۹:۰۷ ۲۰ تير ۱۳۹۹
دکترمن‌یک‌هفته‌هست‌که‌قرس‌لوو‌کسین۱۰۰میکروگرم‌می‌خورم‌‌‌‌‌امروز‌فهمیدم‌حامله‌هستم‌چه‌مشکلی‌داره
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۲:۴۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
چه ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
s.b
۱۴:۰۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام
دکتر برای من قرص لووتیرکسین رو به صورت نصف یک ساعت قبل از صبحانه تجویز کرده و پنج شنبه،جمعه هم باید یه دونه کامل بخورم.
پنج‌شنبه ، جمعه فراموش کردم بخورم یه دونه کامل رو.
حالا که فراموش کردم بذارم هفته دیگه(همون پنج‌شنبه، جمعه) یه دونه کامل بخورم؟ یا اینکه شنبه ، یک شنبه اینکارو کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام من هیچ جوره لاغر نمیشم دکتری که پیشش میرفتم بهم پیشنهاد داد که نصف قرص لووتروکسین بخورم یکسال خوردم خیلی خوب شدم ولی مجدد شروع کردم چاق شم قرص رو سرخود کردم یه دونه مجدد لاغر شدم و بعد از یه مدت دوباره چاق شدم الان کردمش دوتا ولی مجدد دارم چاق میشم لطفا راهنمایی کنید میترسم کمش کنم یا قطع کنم بترکم از چاقی پارسال آزمایش دادم تیروئیدم عادی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من کم کاری تیروئید دارم هر روز قرص می خورم ۵شنبه ها ۱ونیم و جمعه ها ۲تا می خورم قبلا نصف قرص ومیخوردم از وقتی که دکتر دوز قرص وبالا بردن تنگی نفس دارم میشه راهنمایی کنید میتونه از زیادی قرص باشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه کلانتری
۰۲:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام. من کم کاری تیروئید از نوع خودایمنی دارم. قبلا تیروئیدم نرمال شده بود ولی اینبار زیاد شده بود دکتر گفت نوع تیروئیدم خود ایمنی است. آیا رژیم غذایی خاصی باید استفاده کنم؟ عواملی هست که تشدید کننده باشد؟ ریزش مو شدید و خشکی پوست وکمی یبوست و خستگی و بی خوابی و استرس دارم بخاطر کم کاری تیروئید است؟لطفا جواب رو ایمیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام من داروی لووکسین مصرف میکنم میخام برای بارداری اقدام کنم میشه این دارو را با قرص لترفم مصرف کنم تداخل دارویی ندارد لطفا راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
سعید .مزرعه
۰۱:۰۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام من سه ماهی هست کم کاری تیرویید دارم کم کاره بعد یکماه خوردن قرص البته نصف از ۱۶.۵۶ به ۴.۳۶ رسید بخاطر رفلاکس معده قرص پنتو پرازول با لتروکسین صبح قبل ناشتا باهم میخورم البته لترو سه چهارم دکتر تجویز کرده جدیدا .حالا جدیدا پوست سرم احساس سوختگی میکنم کسی براش پیش اومده قسمت بالای سر البته یبوست هم دارم ممکنه کسی بگه این سوزش پوست سرم از عوارض قرسه یانه ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
مصیب
۱۰:۲۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام دوست عزیز...بله بنده هم با مصرف قرص دچار خارش پوست سر شدم
Iran (Islamic Republic of)
پونه
۱۲:۰۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
باسلام خسته نباشید من قرص لوکسین50 آلمانی یک روز درمیان یدونه صبحها میخورم الان دیگه خارجی تو هیچ داروخونه ای پیدا نمیشه ایرانیشم نمیتونم بخورم حالت تهوع میگیرم چیکار کنم آلمانیشو ازکجا پیدا کنم
Iran (Islamic Republic of)
قائدی
۰۴:۲۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من سه سال هست که کم کاری تیروئید دارم هرروز صبح یه دونه قرص لئوتیروکسین المانی پشت جلد ابی ۱۰۰مصرف میکنم الان یه مدت هست که دیگه قرص ۱۰۰ دوز گیرم نمیاد میتونم قرص ۱۵۰ المانی پشت جلد قرمز جایگزینش کنم ممنونم
Afghanistan
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من تیرویید کم کار است و هر روز صبح قرص تیرویید استفاده میکنم دوز قرص من صد و پنجاه است میخواستم بپرسم چرا تیروییدم نورمال نمیشه و دو تا سقط داشتم و دوکتور گفت از کم کاری تیرویید تو بوده
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۰۱:۰۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من 16سالمه وتروئیدم کم کاره ودکترم متخصص غددبه من قرص50میلی گرم داده من هرماه ازمیش میدم این ماه نشدبه خاطره کرونا وتاالان بهترشده تروئیدم شمامیگین قرصو ول کنم یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
دارو تیروئید نباید سر خود قطع بشه حتی اگر مشکل برطرف بشه بازم باید به مرور کم و قطع بشه
Lithuania
Goli
۱۱:۰۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
کهیر عامل کم کاری تیروئید یا پرکاری؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم ن
۰۱:۱۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
ایا لووتیروکس ۱۰۰ میلی گرم با ۰/۱ میلی گرم فرقی داره
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۳:۳۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام دوست عزیز.
نه این دوتا باهم فرقی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام من لووتیروکسین مصرف میکنم هر روز و‌۵شنبه و‌جمعه ها ۲تا هر روز راس ساعت ۶صبح بیدار میشم قرص رو میخورم و‌باز میخوابم‌ میخوام ببینم این‌کار توی روند قرص اختلالی ایجاد نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
پ
۰۲:۰۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
من قرص لووتیروکسین پنج تا در هفته بجز پنجشنبه وجمعه میخورم وقرص فشارخون دو تا نصف صبح و ونصف شب میخورم فشارم بالاست میتونم روزه بگیرم سرم خیلی درد میکنه وچشام هم اذیتم میکنه وضعیف شده
Iran (Islamic Republic of)
وفا
۲۰:۱۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام‌منt411.2هستش TsH۲.۷بنظرتون تیروئیددارم درضمن ۳۵ساله هستم
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۷:۴۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
لطفا کمک‌کنید
من انزیم anti tpo حدودا ۶۰۰بود.و کم کاری تیرویید داشتم.روزی یه دونه قرص لووتیروکسین میخوردم.الان ازمایش دادم tshشده.۷دهم.ازترس کرونا نرفتم پیش دکتر.
پریودم عقب افتاده و طپش قلب پیدا کردم.سرم گیج میره وگاهی حس میکنم داره زلزله میاد .چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟
Russian Federation
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام پسرم 4سالشه یه روز در میان یه نصف قرص مصرف میکنه الان دیدم گفتید قرص را نصف نکنید آیا کارم خطرناک بوده دکترش گفته ؟اینجا شهرستان متخصص غدد نداریم متخصص اطفاش گفته لطفا راهنمایان کنید ممنون
Russian Federation
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام پسرم 4سالشه یه روز در میان یه نصف قرص مصرف میکنه الان دیدم گفتید قرص را نصف نکنید آیا کارم خطرناک بوده دکترش گفته ؟اینجا شهرستان متخصص غدد نداریم متخصص اطفاش گفته لطفا راهنمایان کنید ممنون
United States of America
فروزان
۰۸:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
Tsh1/25هر روز نصف قرص صد میخورم لطفا راهنمایی کنید متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۱۶:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
من تیروئید کم کار دارم ۲۲ساله هستم ولی کاهش رشد دارم
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر سلطانی
۱۲:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
دختر من ۶ سالشه قرص برای کم کاری مصرف میکنه خواهشمندم مرا راهنمایی کنید بعد از مصرف قرص خواب زیاد داره مثلا ۵ ساعت ایا ایراد داره
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۲۱:۴۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
باسلام درحدود ۹سال هست که کم کاری تیروئید دارم درضمن بیماری msهم دارم سوالم اینه که اولویت مصرف داروی لووتیروکسین باهرخوراکی دیگربصورت ناشتا کدام است وچگونه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
United States of America
محمدید
۱۱:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
من یک هفته استفاده میکنم بی اشتها شدید شدم و سر گیجه هم گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۵۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام من ۲۲ سالمه تیروئیدمو ۷ ساله عمل کردم و تیروئدمو چون یه لپش بدخیم بود کلا برداشتن من یه ماه پیش هم آزمایش دادم هم سونوگرافی دادم همه چی نرمال شده بود و تیروئیدم الان نرماله و اون ریشه بدخیمی از بین رفته الان وزنم پایینه و روزی یه قرص میخورم ایا لازمه روزی یه قرص بخورم یا باید کمش کنم؟ اگه نخورم خطرناک هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلام‌ من تیرویید دارم بچه هم شیر میدم یه سالی هست قرص نمیخورم ایا به بچه یه سال ونیمه شیر میدم اونم تیرویید داره یانه
Iran (Islamic Republic of)
ریرا
۱۴:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام حتما برو دکتر این جا که نمیشه ولی من شنیدم قرص تیرویید رو برا همیشه باید خرد
Iran (Islamic Republic of)
azi
۰۸:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سلام من ١٨سال سن دارم حدود یک ماه وخورده ای که قرص لووکسین استفاده میکنم که شب هاهم قرص پروژسترون استفاده میکردم که دیگه بعدازخوردن پروژسترون پاهام گرفتگی شدید داشتم این سه هفته که دیگه پروژسترون نمیخورم ولی همچنان پاهام گرفتگی زیادی دارن یعنی از لووکسین یاخیر؟ممنون میشم جوابمو بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۵ دی ۱۳۹۸
باسلام من کم کاری تیرویید دارم قرص میخورم سرگیجه شدید و استفراغ دارم آیا جایگزینی واسه قرص نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام من دختر م دوازده سال داره دکتر براش قرص لوتییروکسین خیلی نگرانم نمی دانم عوارض داره بهش بدم یا نه لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
رحمانی
۱۳:۰۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام
من قرص تیروئید میخورم چند ساله و ۵ ماهه بخاطر طپش قلب قرص پروپرانول یکی صبح یکی شب میخورم الان چند روزه بعد از غذا خوردن نبض گلوم به شدت میزنه که قشنگ حسش میکنم علتش چیه ؟ خطرداره؟
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۰۸:۳۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
من ۱۵ ساله کم کاری تیرروئید دارم قرص هم مصرف میکنم هر ۶دماه یک بار هم ازمایش دادم نمیدونم چرا .خب نمیشم یا حداقل علائم کم نمیشه من چ کنم تا یکم خوب بشم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
فرشته اکبری
۲۰:۰۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
سلام بنده به تازگی ازمایش دادم tsh۸۰۸میباشد و ۰/۷t۴دکترگفته تیروییدکم کاردارم میخواستم بدونم راهنماییم کنید ایاشرایطم بهترمیشه چون الان اوضاع خوبی ندارم متشکرم.
Iran (Islamic Republic of)
الی
۰۸:۳۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام. من تیروئید کم کار دارم. ولی لاغر و رنگ پریده هستم. چیکار کنم یخورده چاق بشم و رنگ چ0رم بهتر بشه؟ لطفا راهنمائیم کنین. ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۲:۳۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
ورزش منظم کنید و تغذیه سالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
هیچ وقت قرص را نصف نکنید. دوز نصفه آن هم موجوده، ۵۰ میکرو.
Iran (Islamic Republic of)
شیوا
۱۷:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام،خسته نباشید
من ۷ سال که کم کاری تیروئید دارم و این قرص رو مصرف میکنم و میخوام لیزر کنم(لیرز موی زائد) ولی شنیدم که کسانی که تیروئید دارن و قرص مصرف میکنن جواب نمیگیرن،آیا درسته؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۲:۳۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
خیر چه ربطی دارند به هم؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام بنده اقای پنجاساله هستم مدت چهارساله که دکترگفته تیرویدکم کار داری ولی چون اشتها نداشتم وعریق وبی خوابی وبی حالی شدید دکترگفت عصابت هست ودارم قرص کوننازپام وقرص داگسپین مصرف میکنم ایامیتوانم قرص لووکسین مصرف کنم
Iran (Islamic Republic of)
تینا
۱۱:۲۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام من بعد خوردن قرص دوباره می خوابم ۲الی ۳ ساعت بعد صبحانه می خورم اشکال داره
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۱۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام خوب هستین .ببخشیدمیخواستم من ۱۳ساله تیروییددارم بادارونرماله این سری هم آزمایش دادم نرمال بودولی الان چندروزیه تپش قلب دارم میخواستم راهنماییم کنیدلایدبه دکترم مراجعه کنم یا۶ماه بعدکه نوبت بهدیمه مراجعه کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۰۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
من سرگیجی و سنگینی و نداشتن تعادل درسمت چپ بدنم داشتم والانم دارم,رفتم آزمایش دادم tsh:7 بود وt4:3/2 بود
دکترقرص لوتیرکسون100برام تجویزکردکه نصفشومیخوردم تپش قلب و احساس تنگی نفس وخفگی و گیجی وافسردگی ونبودتعادلم زیاد میشد رفتم پیش یه دکتر دیگه اونم 50میلیم برام تجویزکرد اونم چند روزه میخورم ولی تعادل ندارم گیجم تنگی نفس و افسردگی دارم نمیدونم چکارکنم
لطفا منوراهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۱۸:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام من قبل از بارداری همیشه تیروییدم پرکار رود ولی دارو نمیداد دکتر تا اینکه باردار شدم و تیروییدم کم کار شد و دکتر بهم لووتیروکسین داد روزی یکی ناشتا حالا هنور دو ماه نگذشته tshام دوباره حدود پنج هزارم شده چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام من قرص لووتیروکسین رو با داروهای دیابت گلوکوفاژ و دیابزید مصرف میکنم الان وزن کم کردم خواستم ببینم بدلیل تداخلات دارویی هستش ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
با سلام و خسته نباشید خواستم ببینم علائم تیروئید چیه
Iran (Islamic Republic of)
Hani
۰۰:۱۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
سلام من باردارم اشتباهی قرص تیرویید رو شب هم مصرف کردم مشکلی واسه جنین بوجود نمیاره
Iran (Islamic Republic of)
مهرنوش
۱۶:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام.من به تازگی متوجه شدم کمی تیروئید پرکار دارم .چند روز شروع به مصرف این قرص کردن .پریودم از روز سوم قطع شد .در صورتی که قبلش عادت ماهیانه طبیعی داشتم.با فاصله هم زمانی هم قرص آهن مصرف میکنم نمیدونم دلیلش چیه .خواهش میکنم راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی نظری
۱۳:۲۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
این قرص برای تیروئید کم کار استفاده میشه و نه پرکار !
Iran (Islamic Republic of)
دنیا
۰۵:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
۳۰ساله گواتر(کم کاری تیروئید دارم)حدودا ۶ساله دردهای تیروییدم وحشتناک زیاد شده و بافت تیروییدم به طرز عجیبی سفت شده و تیروییدم در از ندول هستش،ورم میکنه،اینقدر درد می‌کنه که دیگه نمیدونم چیکار کنم،چند سال قبل tsh من ۴۵بود ،الان نرماله،البته تا چند ماه قبل،دو روز قبل کلی ازم خون گرفتن توبیمارستان ،خیلی درد دارم،تمام بدنم استخونام داره از درد می‌شکنه انگار،تمام بدنم از شدت درد انگار زخمه،میخندم درد میگیره،حرف میزنم درد میگیره،فکر میکنم درد میگیره،اصلا حال خوبی ندارم،ممکنه که سرطانی شده باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۸ تير ۱۳۹۸
سلام اگه قبل از صبحانه یادمون رفت مصرف کنیم میشه بعداز صبحانه مصرف کرد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۲۶ ۲۱ تير ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید ایا لووتیروکسین. باعث میشه فشارخون بره بالا ممنون میشم پاسخ بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۱ ۲۱ تير ۱۳۹۸
سلام خسته نباشین
من Tshم ۷۷ ونیمه
روزی یک قرص مصرف میکنم آیا درست مصرف میکنم؟
چند مدته دستام خیلی درد میکنه و اصلا توانایی ندارم انگشتامو تکون بدم و صبح ک بیدار میشم ورم داره دستام
میتونه مال تیروئیدم باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۵۴ ۱۷ تير ۱۳۹۸
سلام من حین بارداری تیروییدم کم کار شد و دارو مصرف میکنم الانم که باردار نیستم دارو رو دارم .احساس میکنم به شدت عصبی و خشم درونی دارم اما وقتی چند ماه نمیخوردم خیلی اروم بودم.خواستم بدونم این علایم از قرص لووتیروکسین ممکنه بروز کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
نارسیس
۱۵:۰۷ ۱۰ تير ۱۳۹۸
باعرض سلام و خسته نباشید، من یکم تیروئید کم کار دارم پزشک برام قرص تجویز کرد و گفت بعد از دوماه مصرف ازمایش مجدد بده یکم از دوماه گذشت و من خوردن قرص رو ادامه دادم ولی روزهای اخر احساس سرگیجه و سردر شدید داشتم قرص رو نخوردم دیگه ولی هنوز ازمایشم رو تکرار نکردم اشکال داره من مصرف دارو رو ترک کردم و ازمایش رو تکرار کنم؟ایا درجواب ازمایش تاثیر داره؟ممنون میشم اگه پاسخ بدید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۱۷ ۰۹ تير ۱۳۹۸
سلام من 33سالمه من هرروز یک قرص لیوتروسین مصرف میکنم یک ماه اون قطع کرده بودم به نظرتون برام مشکل سا نیست که؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۴۵ ۰۵ تير ۱۳۹۸
با سلام من ۳۰ سال دارم روزی یک عدد قرص لوتیروکسین میخورم ولی هنوزtsh در ازمایش ۱۳ است دستور میفرمایید ایا قرص را بیشتر کنم ویا خیر
بی نهایت متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
حتما باید بیشتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۰۰:۵۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام ۲۸ سالمه ومتاهل درحال اقدام به بارداری هفت ماهه عمل جراحی تیرویید کامل کردم بدنم دچارافت کلسیم شده ومشکلات عصبی و....پیداکردم همش قلب درد دارم بنظرشماازعوارض نداشتن تیرویید یا عوارض لووتیروکسینه ؟لووتیروکسین ۱۰۰ آلمانی روزی یکی استفاده میکنم وروزی سه عدد کلسی فار. سیکل ماهیانه ام نامنظمه چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
سمیرارضایی
۱۷:۲۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید ببخشید من 28سالم تیرویید کم کار دارم اعلا یک ماه قرص تیرویید میخورم نصف میخورم قبل از صبحانه عمش سردرد دارم به مظرتون بخاطر قرصو ممنون ازتون راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۱۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام من کم کاری تیروئیددارم قرص لووتیروکسین هر روز یه دونه استفاده میکنم.میخواستم ببینم اگه تا دو سه ساعت بعد خورن قرص صبحانه نخوریم اشکال داره؟ چون من قرص و میخورم میخوابم دوباره .صبحانه دیر میخورم.باردار هم هستم
Iran (Islamic Republic of)
پروین
۱۲:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
پسرم ۱۸ سالشه کم کاری تیرویید داره روزی یه قرص به جز ۵شنبه جمعه مصرف میکنه، خیلی لاغر شده ،چه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
دکتر نیک نژاد
۰۵:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
به نظر من تا اونجایی که به مریضام تجویز میکنم یکروز دیگرو هم کم میکنم تا جواب ازمایشا دوباره برید بگیرید بعد او روشن میشه که آیا به قرص احتیاجی هست یا نه معمولا ای اتفاق برا کسایی میفته که تیروییدشون با حالت اول بازگردد و اگر عواملی چون لاغری که فرمودید پیش اومده و تیروییدش فرایندش درست شده باشه عوارض بدی به همراه دارد
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۲۰:۲۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام
من از 12 سالگی با تشخیص بیماری گواتر هر روز صبح یه قرص لئوتیروکسین می خوردم تا 18 سالگی
بعد از قطع کردن وزنم افزایش پیدا می کنه ریزش مو افسردگی شکسته شدن دایم ناخن ها سوخت و ساز پایین
الان 37 ساله هستم و دارای دو فرزند ولی آزمایش که دادم tsh 2.6 بود به نظر شما اگه دوباره قرص رو بخورم ضرر داره
Iran (Islamic Republic of)
فتانه
۰۹:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
باسلام، من 47 ساله ام 18 روز قبل بخاطر كم كاري تيروييد پزشك برايم ناشتا يك چهارم قرص لووتيروكسين براي 17 روز و پس از آن قرص كامل تجويز كرد. من علائمي مانند: بيخوابي، سردرد، درد معده، لرزش فك پايين، گاهي طپش قلب دارم. من پنتوپرازول براي رفلاكس معده استفاده ميكردم كه چون متوجه شدم تداخل دارويي دارند نميخورم.اسيد معده ام خيلي زياد شده لطفاً راهنمايي ام كنيد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۱:۵۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام و عرض ادب خدمت شما خانم دکتر محترم.
من خواهرم 29 سالش هست.با توجه به بیماری که داره در حال حاضر حدود 1ساله که پروپرانول و لیتیوم مصرف میکنه .و حدودا چند ماهی میشه که دچار تیروئد کم کار شده.و دکتر متخصص غدد براش لوتیروکسین تجویز کرده که داره هر روز طبق دستور پزشک ناشتا قبل از صبحانه مصرف میکنه.ولی چند روزی میشه که دچار لرزش فک پایینش شده و کندی تکلم هم پیدا کرده.خواهشا منو راهنماییم کنید چی کار کنم .من همین یه خواهرو دارم.
ممنون ازتون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من ۶۰ سالم مشکل تیرویید نارسایی قلبی دردمعدهدارم وهمه قرها رو میخورم کم خوابی دارم قرص خواب میخورم تاثیری نداره چکنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۴۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
سلام من تیروئیدم کم کاره قرص لوتیروکسین مصرف میکنم صورتم جوش میزنه کاهش وزن شدیدم دارم ازوقتی قرص ومیخورم خواستم ببینم داروجایگزینی هست؟؟؟
واینکه میشه سیپروهپتادین مصرف کنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
سلام نخوردن قرص تیروئید به اندازه 2روز مشکل ایجاد میکنه؟!
پاسخ بدید مچکرم
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۲۰:۰۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
با سلام و خسته نباشید من 4 ساله که دارم قرص لوتیروکسین مصرف می کنم چند روز دیگه عمل جراحی دارم نمی دونم باید روز جراحیم باید این قرص مصرف کنم یا نه لطفا راهنماییم کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
خانی
۰۸:۱۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام خانم دکتر برای خوردن قرص کم کاری تیروعید حتما باید نیم ساعت قبل صبحانه باشد؟ مثلا نمیشه یک رب؟یا 40دقیقه؟
India
H@N@
۱۴:۳۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
من چندین ساله تحت نظر پزشک متخصص هستم
حتما باید *حداقل *نیم ساعت قبل صبحانه باشه من معمولا یک ساعت بعد قرص صبحانه میخورم
Iran (Islamic Republic of)
منا
۱۹:۱۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
با سلام،من ازمایش تیروئید دادم و اول tsh ،8 بود بعد دو ماه دوباره ازمایش دادم و tsh شده بود 2 ولی anti tpo روی 80 بود ودکتر بهم قرص لووکسین داد،میخواستم ببینم خوردن این قرص تاثیری داره ،اخه قصد بارداری دارم،و اینکه قرص اهن و اسید فولیک مصرف میکنم ،ایا تداخل دارویی با لووکسین دارن?
India
H@N@
۱۴:۴۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
قطعا مصرف درست روزانه این قرص با تجویز مقدار مشخص شده توسط متخصص تاثیر خواهد داشت.
مصرف قرص آهن و کلسیم یا مکمل هایی که حاوی آهن یا کلسیم بهتره حداقل ۲ ساعت با مصرف قرص لووتیروکسین فاصله داشته باشه
این موضوع دکتر متخصص من تو دوره بارداری بهم گفت.
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۲۲:۲۸ ۱۳ دی ۱۳۹۷
سلام من درهفته نهم بارداری هستم تازه تیروئیدگرفتم میخواستم ببینم تیروییدم تاالان اثری روی جنینم نداشته تازه قرص تیروئیدوشروع کردم باتشکرازلطفتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۲ دی ۱۳۹۷
سلام
جسارتا میخواستم بگم غده تیروئید همه دارند اما پرکاری وکم کاریشه که مهمه چون عزیزان محترم میگن غده تیروئید دارند جهت اطلاع گفتم .
۱۲۳
آخرین اخبار