مدیرعامل خانه سینما گفت: ما به قانون امیدواریم و موضوع را در دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛در  نشست خبری امروز رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل خانه سینما که در تالار سیف‌الله داد خانه سینما برگزار شد، «محمدمهدی عسگرپور» مدیرعامل خانه سینما گفت:در این دو سه سال اتهامات و هوچی‌گری‌هایی به راه انداختند و همیشه نتیجه وزن‌کشی‌ها مشخص بوده و بارها اتفاق افتاده است.فکر می‌کنم بخش عمده رفتار، حاصل اطلاعات غلطی است که برخی از افراد پی‌در‌پی به معاونت سینمایی و دولت می‌دهند که این تحلیل خوشبینانه از این ماجراهاست اما بدبینانه این است که چه چیزی باعث شده است در ایام جشنواره فجر که سرمایه و دارایی بزرگ سینمای ایران به حساب می‌آید با بی‌تدبیری این مسایل مطرح شود، در حالی که ما نزدیک به انتخابات مجلس هم هستیم ‌و این موضوع را پیچیده‌تر می‌کند. وی افزود: بی‌تدبیری در جایی به اوج می‌رسد که در این روزگار شکایت صورت گرفته است اما تا زمان دادگاه هم صبر نمی‌کنند. من همیشه برای شأن مسئولان حرمت قایل بودم اما گویا نمی‌خواهند حرمتی قایل باشیم.

* دولت مکلف به اجرای قوانین مصوب مجلس است

وی در ادامه گفت: به اساسنامه سال 66 اشاره می‌شود که به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسیده است، در آن زمان تمام اعضای خانه سینما به 15 نفر هم نمی‌رسید اما در حال حاضر خانه سینما 5000 عضو دارد و در شرایط فعلی چگونه می‌توان یک مجمع عمومی به راه انداخت. شرایط امروز با 20 سال پیش متفاوت است.
مدیرعامل خانه سینما به موضوعاتی که در این سال‌ها پیگیری شده و عامل این اختلافات از نظر وی بوده است اشاره کرد و گفت: به عقیده من پیگیری سه موضوع باعث این اختلافات شده است. 1_ استقرار نظام صنفی در مدیریت فرهنگی که یکی از وظایف قطعی دولت است که در برنامه چهارم توسعه وجود دارد اما برخی از افراد به ما تذکر می‌دهند که ما الان برنامه پنجم توسعه را اجرا می‌کنیم. 2_ تاسیس صندوق بیمه بیکاری 3_ تصویب طرح امنیت شغلی.
این‌ها مواردی است که دولت مکلف به اجرای آن است اما می‌گویند برنامه چهارم تمام شده است. اصل موضوع باید پیگیری شود و به اجرا در‌آید. من از مجلس شورای اسلامی گله‌مندم که با تصویب این برنامه به اجرای آن نظارت نمی‌کند.

* وزارت ارشاد بحث انحلال را عجولانه مطرح کرد

عسگرپور در ادامه گفت:در حالی که اعلام کردیم آمادگی حضور در دادگاه را داریم و تمکین خواهیم کرد، وزارت ارشاد و مسئولان عجولانه سرگیجه می‌گیرند و بحث انحلال را مطرح می‌کنند.برخورد ریاکارانه نکنید، روشن حرف بزنید و به قانون پایبند باشید. ما به قانون امیدواریم و موضوع را به شدت پیگیری می‌کنیم. امروز هم در خصوص این دستور انحلال که از سوی یکی از اداره‌های ارشاد صادر شده است، به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌ایم و این دستور انحلال مطلقاً مبنای قانونی ندارد. این قانون به شرکت‌ها و موسساتی که مجوز تاسیس ندارند بازمی‌گردد نه به خانه سینما که اساسنامه آن در ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.
فرهاد توحیدی در ادامه نشست به معرفی اعضای هیئت مدیره خانه سینما پرداخت و گفت: هریک از عزیزان که در هیئت مدیره خانه سینما حضور دارند بزرگان خانه سینما هستند‌. سید‌مهدی خادم بازرس خانه سینما که از تجارب ارزنده‌ای برخوردار است. حسین مویینی تدوینگر، ابراهیم مختاری مستندساز، امیر اثباتی طراح هنری و از مؤسسین موزه سینما، مریلا زارعی بازیگر و افتخار سینمای ایران، محمد سریر که خدمات دیپلماتیک بسیاری داشتند و مدیرعامل خانه موسیقی‌، سیروس الوند که پیشکسوت همه ما هستند و پیش از ایشان تورج منصوری عزیز و من که خادم همه این عزیزان خادمان بی‌مزد و منت هستم./ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار