مسكن مهر 35 درصد ارزان تر است

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه هزينه مسکن مهر نسبت به ديگر واحدها 35 درصد کمتر است، گفت : تاکنون بيش از 35 هزار هکتار زمين به مسکن مهر اختصاص داده شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اصغر مهرآبادي افزود : آمار و ارقام مربوط به سهم هر يک از عوامل موثر در توليد مسکن شامل هزينه مصالح ساختماني، هزينه نيروي انساني و هزينه تامين زمين نشان مي دهد که 35 تا 55 درصد هزينه توليد مسکن مربوط به تامين زمين است.
معاون وزير راه و شهرسازي تصريح کرد: اين نسبت در شهرهاي بزرگ و متوسط به 55 درصد هم مي رسد، بنابراين حذف قيمت زمين از طريق واگذاري به روش اجاره بلندمدت توانسته است هزينه تامين زمين و درنتيجه قيمت تمام شده آن را براي متقاضيان حداقل 35 درصد کاهش دهد.
مهرآبادي با اشاره به راهکارهاي دولت براي حمايت از توليد و عرضه مسکن گفت : يکي از راهکارهايي که در قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسکن و آئين نامه اجرايي آن پيش بيني شده ؛ تکليف همه وزارتخانه ها ، موسسه ها و دستگاههاي دولتي و همچنين شرکت هاي متعلق به دولت ؛ واگذاري و تحويل رايگان اراضي در اختيار خود به وزارت راه و شهرسازي است.

مهر آبادي تصريح کرد: تاکنون بيش از 35 هزار هکتار زمين اختصاص داده شده که اسناد مالکيت 30 هزار هکتار آن به نام اين سازمان گرفته شده است و اسناد زمين هاي ديگر هم در آينده دريافت مي شود.
رئيس سازمان ملي زمين و مسکن با اشاره به کمبود زمين دربرخي از مناطق کشور گفت : با بهره گيري از طرح خود مالکين در سراسر کشور به ويژه در استانهاي شمالي، خراسان رضوي و اصفهان علاوه بر تامين زمين ؛ اقدامات خوبي در تامين مسکن اقشار کم درآمد انجام مي‌شود.
/عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.