از پيشكسوتان تعزيه تهران تجليل مي شود

معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در ادامه ويژه‌برنامه‌هاي خود به مناسبت ايام محرم و صفر با عنوان «خيمه هنر» پنج‌شنبه 15دي‌ از پنج پيشکسوت هنر تعزيه قدرداني مي‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛در راستاي برگزاري ويژه برنامه‌هاي معاونت هنري سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران به مناسبت ايام محرم و صفر با عنوان «خيمه هنر» و به منظور قدرداني از فعالان و پيشكسوتان هنر تعزيه مراسم تجليل از اين هنرمندان پنج‌شنبه 15دي‌90 در موزه امام علي(ع) برگزار مي‌شود.

اين برنامه توسط مديريت هنرهاي نمايشي معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و با مشاركت انجمن تعزيه ايران برگزار خواهد شد.

بنابراين گزارش؛در اين مراسم ضمن برگزاري برنامه‌هاي متنوع و سخنراني تخصصي در اهميت هنر ديني با حضور هنرمندان و مسئولان سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران از يک عمر فعاليت تعزيه خواني تقي عزيزي ، رجبعلي معينيان،رضا لنكراني،مرتضي صفاريان و رحمت اسكندري پنج پيشكسوت هنر تعزيه قدرداني مي شود.

اين گزارش مي‌افزايد؛بيشتر اين افراد که در تمام عمر خود در مجالس تعزيه در کسوت امام‌خوان يا مخالف‌خوان يا هردو آن فعاليت‌ داشته‌اند،داراي گروه تعزيه بوده و سال‌ها در نقاط مختلف ايران و خارج از کشور در اين زمينه به فعاليت پرداخته‌اند.

اين پيشکسوتان که سن‌شان بيش از 70سال است از همان دوران کودکي در گروه‌هاي تعزيه درکنار پدر و يا بزرگان خود،تعزيه‌خوان بوده‌اند و درحال‌حاضر فرزندان‌شان از تعزيه‌خوانان به‌نام هستند.

براساس اين‌گزارش؛مراسم تجليل پيشکسوتان تعزيه، پنج‌شنبه 15دي‌90 ساعت 15 تا 17 در موزه امام‌علي(ع) به نشاني خيابان ولي‌عصر(عج)، روبروي نيايش، خيابان اسفنديار،‌ پلاك 36 برگزار مي‌شود./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.