آکادمي جايزه نوبل:

دليلي براي بازپس گرفتن جايزه نوبل از "گونتر گراس" وجود ندارد

"پيتر انگلوند" دبير دائم آکادمي جايزه نوبل ادبيات اعلام کرد هيچ دليلي وجود ندارد که جايزه اعطا شده به "گونتر گراس" پس گرفته شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "گونتر گراس" که جايزه نوبل ادبيات سال 1999 را به خود اختصاص داده است در شعر جديدي از اسرائيل انتقاد کرده  و اين انتقاد جار و جنجال زيادي ايجاد کرده  است. 

"پيتر انگلوند" در وبلاگ خود نوشت هيچ گونه بحثي در آکادمي جايزه نوبل سوئد درباره باز پس گيري جايزه نوبل ادبيات از گونتر گراس وجود ندارد و هيچ گونه بحثي نيز در اين خصوص وجود نخواهد داشت.

وي درباره جار و جنجالي که درباره شعر گونتر گراس تحت عنوان (آنچه بايد گفته شود) بر پا شده است  نيز گفت :گراس جايزه نوبل ادبيات را به خاطر لياقت هاي ادبي اش در سال 1999 دريافت کرده است و اين درباره همه کساني که برنده جايزه نوبل هستند صدق مي کند.

"گونتر گراس" 84 ساله در شعر جديدش تحت عنوان "آنچه بايد گفته شود" که در چهارم آوريل امسال در روزنامه زودويچه سايتونگ منتشر شد با اشاره به حمله احتمالي اسراييل به تاسيسات هسته اي ايران، وجود اين رژيم و زرادخانه هسته ايش  را تهديدي براي صلح جهاني توصيف کرده است .اسرائيل نيز در واکنش به اين اقدام، گونتر گراس را عنصر نامطلوب اعلام کرد.

روز دوشنبه "هرتزل حکاک" رئيس اتحاديه نويسندگان عبري زبان اعلام کرد در نظر دارد از کميته جايزه نوبل بخواهد تا در اين باره نظر خود را اعلام کند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار