در المپيك 2012

تماشاگران برق توليد مي كنند

يك شركت انگليسي با ساخت نوعي موزائيك كربني قصد دارد تا فناوري جمع آوري انرژي جنبشي را به خيابان هاي شهر لندن آورده و با استفاده از قدرت گام هاي تماشاگران المپيك 2012 انرژي برق را توليد كنند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، يك شركت انگليسي نوعي موزائيك كربني را طراحي كردند به نام پاوگن كه قرار است در مناطق كه داراي ترافيك بالاي رفت و آمد عابران پياده است مورد استفاده قرار گيرد و از انرژي جنبشي گام هاي افراد در خيابان ها به الكتريسته تجديد پذير قابل ذخيره در باتري هاي پليمري ليتيوم تبديل كنند و از اين نيرو براي قدرت بخشيدن به برنامه هاي كاربردي از جمله چراغ هاي خيابان نمايشگرها، بلندگو، علائم و تابلوهاي تبليغاتي استفاده كنند.

شايان ذكر است، هر زمان كه فردي بر روي اين موزائيك ها قدم مي گذارد، يك چراغ مركزي روشن شده و فرد را سيستم توليد 201 وات برق در هر ساعت توسط اين موزائيك مرتبط مي كند و در همين حين نور كافي براي گذر عابران نيز ارائه مي شود.

براساس اين گزارش، هريك از اين موزائيك ها از مواد تقريبا 100 درصد بازيافتي و فولاد ضد زنگ ساخته شده اند و قادر به مقاومت در برابر شرايط فضاي باز هستند. هم اكنون اين موزائيك هاي كربني در راهروهاي يك مدرسه نصب شده تا دوام و كاربري آنها مورد نظارت قرار گرفته و بخشي از اين قدرت در ساختمان مدرسه مورد استفاده قرار گرفته است.

گفتني است، براساس اين گزارش طراحان اين موزائيك هركدام از اين موزائيك هاي كربني از قدرت تحمل حدود 20 ميليون گام يا پنج سال استفاده برخوردار است و نيز در سال 2011 اين شركت اولين سفارش توليد خود را براي محل المپيك 2012 لندن دريافت كرده كه در آن به نصب اين موزائيك ها در مسير بين استاديوم المپيك و مركز خريد شهر استرادفور خواهد پرداخت./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار