سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه خبر داد؛

افزايش درآمد دولت از جرايم رانندگي

سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه 91 ، از افزايش درآمد دولت از جرايم رانندگي با حفظ قانون و تعرفه موجود از 400 به 500 ميليارد تومان و همچنين صدور و تمديد گذرنامه بدون تغيير تعرفه از 184 به 210 ميليارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، محمدمهدي مفتح سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه سال 91 در سومين نشست خبري‌ خود با خبرنگاران، با اشاره به بررسي 25 مورد از رديف‌هاي درآمدي لايحه بودجه از تغيير پنج مورد و تصويب 20 مورد بر اساس پيشنهاد دولت خبر داد.

وي در ادامه با اشاره به تغييرات رديف‌هاي درآمدي در كميسيون تلفيق گفت: درآمد بهره مالكانه و حقوق دولتي معادن بدون افزايش تعرفه از 120 به 180 ميليارد تومان افزايش داده شد.

نماينده رزن در ادامه افزود: خدمات كنسولي كه در كنسولگري‌هاي خارج از كشور ارائه مي‌شود با حفظ تعرفه موجود از 100 ميليارد به 140 ميليارد تومان و درآمد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور حاصل از تعويض اسناد مالكيت از 50 ميليارد به 65 ميليارد تومان افزايش يافت.

مفتح خاطرنشان كرد: بر اساس افزايش 15 ميليارد توماني درآمد تعويض اسناد مالكيت به ازاي صدور هر برگ اسناد مالكيت كه سال گذشته 20 هزار تومان دريافت مي‌شد، اين عدد به 25 هزار تومان در سال جاري افزايش داده شد.

مفتح ادامه داد: درآمد حاصل از صدور و تمديد گذرنامه بدون تغيير تعرفه از 184 به 210 ميليارد تومان افزايش يافت.

نماينده مردم رزن با اشاره به افزايش 70 ميليارد توماني حاصل از فروش داروهايي كه امكان سوء مصرف دارند، گفت: بر اساس بند الف ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه، رديف درآمدي به عنوان درآمد حاصل از فروش داروهايي كه امكان سوء مصرف دارد با درآمد 30 ميليارد تومان از سوي دولت پيشنهاد شده بود كه كميسيون تلفيق علاوه بر گسترش دامنه‌ي شموليت اين موضوع به "مواد خوراكي"، پيشنهاد دولت را به 100 ميليارد تومان افزايش داد.

سخنگوي كميسيون تلفيق با اشاره به ديگر مصوبات كميسيون متبوعش گفت: درآمد حاصل از جرايم رانندگي با حفظ قانون و تعرفه موجود از 400 به 500 ميليارد تومان افزايش يافت. همچنين درآمد حاصل از جرايم معوق رانندگي كه در پيشنهاد دولت صفر منظور شده بود از سوي كميسيون مجددا احيا و درآمد حاصل از اين رديف 100 ميليارد تومان به تصويب رسيد.

مفتح افزود: تعويض و تبديل كارت‌هاي پايان خدمت معمولي به هوشمند نيز به ازاي هر كارت 10 هزار تومان تعيين شد كه كل درآمد حاصل 66 ميليارد تومان مصوب شد.

وي سپس به رديف‌هاي درآمدي كه بدون تغيير به تصويب كميسيون رسيده بود، اشاره كرد و افزود: سود سهام معوق شركت‌هاي دولتي 44 هزار و 150 ميليارد ريال، سود سهام علي‌الحساب سال 90 شركت‌هاي دولتي 48 هزار و 176/4 ميليارد ريال با رشد هشت دهم درصدي نسبت به سال قبل، حق مالكيت دولت در بخش ارتباطات يا حق امتياز شبكه با رشد 34/4 درصدي نسبت به سال قبل، 26 هزار و 200 ميليارد ريال به تصويب رسيد.

سخنگوي كميسيون تلفيق، درآمد مربوط به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي را با كاهش 1/6 درصدي نسبت به سال قبل 400 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: حق‌الثبت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي 238 ميليارد ريال و حق استفاده از فركانس راديويي هزار و 310/9 ميليارد ريال به تصويب رسيد.

مفتح تعرفه اقامه دعوا در سال جاري را با كاهش 5/6 درصدي نسبت به سال گذشته، 662 ميليارد تومان اعلام كرد.

وي با اشاره به درآمد خدمات ثبتي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، گفت: اين درآمد با رشد 4/2 درصدي نسبت به سال 90، سه هزار و 645/9 ميليارد ريال تصويب شد.

نماينده مردم رزن با اشاره به ساير مصوبات كميسيون گفت: صدور و تمديد پروانه اقامت 395 ميليارد تومان، درآمد حاصل از صدور كارت معافيت كفالت دائم 36 ميليارد تومان و درآمد حاصل از مبارزه با قاچاق موادمخدر 50 ميليارد تومان به تصويب رسيد. /س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار