يديعوت آحارانوت :

نويسنده آلماني ، اسرائيل را شكست داد

نشريه صهيونيستي يديعوت آحارانوت نوشت: اعلام ممنوعيت ورود "گونترگراس" نويسنده آلماني به اسرائيل ، شکستي مفتضحانه براي اسرائيل محسوب مي شود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ پايگاه اينترنتي يديعوت آحارانوت درشماره امروز خود به قلم "دانيل بتيني " نوشت : روشن بود مدت کوتاهي پس از اين که " ايلاي ييشار" وزير داخلي اسرائيل ، ورود "گونتر گراس " به اسرائيل را ممنوع اعلام کرد، افکار عمومي جهاني که عليه شعر اين نويسنده آلماني و البته برضد اسرائيل تحريک شد.

 

در ادامه اين مقاله مي خوانيم ، حتي فقط دقايقي پس از اعلام نظر وزارت داخلي اسرائيل درباره گراس، جو طرفدار اسرائيل در تمامي پايگاه هاي اينترنتي نشريات مهم جهان، ناگهان با انتقادهاي ضد اسرائيلي پر شد و اين فضا به زيان اسرائيل برگشت. زمانبندي وزير داخلي اسرائيل براي اعلام تصميم خود بسيار اشتباه بود .
 

نويسنده اين مقاله افزود ، اکنون ورق برگشته و اسرائيل در تبليغات رسانه اي خود در اين خصوص ، شکست خورده و اظهارات وزير داخلي اسرائيل ، نتيجه اي جز نقض غرض و ببار آوردن نتايج معکوس در پي نداشته است . واضح است که اسرائيل نبايد "گراس" را ممنوع الورود اعلام مي کرد . حتي کميته جايزه نوبل اعلام کرد ،‌ ما جايزه نوبل "گونتر گراس" نويسنده آلماني را که در سال 1999 ميلادي به وي اعطا شده بود ، از او پس نخواهيم گرفت.
 


يادآور مي شود ، "گراس " در شعرش ، اسرائيل را خطر اصلي براي صلح جهاني برشمرده بود که با انتقادهاي زيادي روبرو شد . اين در حالي است که حرکت وزارت داخلي اسرائيل باعث شد که اکنون اسرائيل به عنوان عنصر منفي در صحنه جهاني مطرح شود ، زيرا اسرائيل به آزادي بيان احترام نمي گذارد . اکنون توجهات جهاني بيش از آن که به "گراس " و انتقاد از شعر ضد اسرائيلي اش معطوف باشد ، به اسرائيل که تلاش داشته نقطه نظرات "گراس " را خفه کند ، جلب شده است. /ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار