بهترين راهكار براي پيشگيري از مسموميت در كودكان چيست؟

آموزش بهترين راهكار براي پيشگيري از مسموميت در كودكان است.

به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا،‌ آرزو دهقاني كارشناس آموزشي مركز مديريت و پيشگيري از حوادث اورژانس كشور ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در صورت تماس با هر گونه ماده سمي نظير دفع آفات با پوست و چشم، ناحيه آلوده را با مقادير فراوان آب شستشو دهند و به كودكان خود بياموزند هيچ چيزي ننوشند و يا نخورند مگر اين كه با اجازه بزرگسالان باشد.

وي افزود: تهوع، استفراغ، دردهاي شكمي، اسهال، اشك ريزش،‌ آبريزش از بيني، تعريق، افت فشارخون و اختلالات قلبي و عصبي از علائم و نشانه هاي مسموميت با گروه حشره كش ها است.

دهقاني تصريح كرد: براي جلوگيري از مسموميت در كودكان بايد محتواي ظروف شيشه اي را در منزل با برچسب مشخص كرده و به دليل مسموميت مرگبار قرص برنج توصيه مي شود جهت جلوگيري از آفت زدگي برنج از سير و نمك استفاده كنند.

كارشناس آموزشي اورژانس كشور خاطرنشان كرد: اگر والدين مجبور شدند در هنگام استفاده از محصولات شيميايي و پاك كننده به زنگ در ورودي و يا تلفن جواب دهند، هرگز از كودك خود چشم برندارند همچنين زماني كه در منزل نيستند و كودك را به فرد ديگري مي سپارند، كودكان در معرض بيشترين خطر مسموميت قرار دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار