کشف یک سیاه چاله در قلب یک کهشکشان دور دست

این سیاه چاله که درحلقه ای از گرد و غبار در هسته یک کهکشان دور قرار دارد توسط تلسکوپ VLI کشف شد.

به گزارش خبرنگار نجوم باشگاه خبرنگاران، برای اولین بار به وضوح این حرکت کهکشانی مورد مطالعه قرار گرفت، پدیده ای که به قلب خشونت معروف شده است که در یک کهکشان دور که خانه سیاه چاله ها ی غول پیکر است قرار دارد.
این تحقیق که توسط آلساندرو مارکونی از دانشگاه فلورانس و موسسه ملی اختر فیزیک(INAF ) انجام شده است در مجله ستاره شناسی واحد فیزیک منتشر شد.
بر اساس این گزارش ، این فناوری به ما اجازه داده است تا بتوانیم به مطالعه سوراخ سیاه و سفید بپردازیم. کهربا در واقع ابزاری است که در تداخل با یک تلکسوپ بزرگ نصب شده است که در رشته کوه های آند قرار دارد.
قلب این ابزارف یعنی طیف سنج پیشرفته که شکاف نور تلکسوپ وارد آن می شود و تصویرهایی را تولید می کند، است که تمام این اعمال در رصد خانه اختر فیزیک INAF طراحی، ساخته و آزمایش می شود.

این مطالعه که توسط موسسه آلمانی GERd Weiglt انجام شده است، حلقه ای از گرد و غبار با شعاع حدود نیم سال نوری در منطقه درونی هسته کهکشان NGC 3783 شناخته شده است.
بر اساس نظر محققان ، این کیک بزرگ که بوسیله صفحه ای از گاز داغ در اطراف سیاه چاله پر جرم در مرکز کهکشان تغذیه می شود.
بر اساس این گزارش، این منطقه که در مناطق نزدیک به ما دون قرمز در کنار سیاه چاله در یک کهکشان در 150 میلیون سال نوری قرار دارد.
INAF در بیانه ای با نتیجه ای واقعا استثنایی اعلام می کند که یک تلسکوپ با قطر آینه اصلی 100 متر نیاز مندیم چون این اندازه گیری فراتر از ابزارهای دردسترس است.
بر اساس این گزارش، مشکل غلبه بر این پدیده به کمک کهربا ترکیبی که از نور جمع آوری شده توسط 3 تلسکوپ را تشکیل می دهند را با دقتی 15 برابر بیشتر از یک تلسکوپ واحد به VLT می رسد این مشاهدات بدست آمده یک موفقیت مهم علمی و فنی است این موفقیت نیز به برتری تحقیقات کاربردی شهادت می دهد که در پروژه ای به سراسرجهان شده است فرستاده شده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار