مرکز تحقیقات ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور مسئولان امروز یک خرداد همزمان با روز آزادسازی خرمشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر یاسایی، رئیس مرکز تحقیقات با هدف آگاهی بخش عمومی و آموزش متخصصین مرتبط در حوزه ژنوم، شناسایی اولویت‌های تحقیقاتی در سیستم بهداشتی درمانی کشور در راستای کاهش ناهنجاری‌ها و بیماری‌های ژنتیکی و سرطان، شناسایی ژنوم جمعیت ایرانی تاسیس شده است.
وی با بیان اهمیت موضوع  و ضرورت ایجاد این مرکز افزود: با توجه به جمعیت 75 میلیونی ، ترکیب جمعیتی جوان و نرخ رشد ازدواج‌های فامیلی، بار اجتماعی و اقتصادی زیاد بیماری‌های ژنتیکی ضرورت ایجاد چنین مرکزی احساس می‌شد.
یاسایی با تشریح گروه‌های پژوهشی مرکز تحقیقات ژنومیک خاطر نشان کرد:‌ 5 گروه پژوهشی در این مرکز فعالیت می‌کنند که شامل گروه‌های پژوهشی ژنومیک و نظام سلامت، ژنومیک و بهداشت باروری، ژنومیک سرطان، توسعه خدمات بالینی و آزمایشگاهی ژنتیک، تولیدات و فرآورده‌های زیستی هستند.
وی در پایان یادآور شد: در این مرکز روش‌های نوین تشخیصی، خدماتی مولکولی (oscar) در نظر گرفته شده و بیمار با ورود به این مرکز تا مرحله پایانی و مشخص شدن بیماری پیش می‌رود و هیچ بیماری بدون نتیجه گیری از این مرکز خارج نمی‌شود./ح

برچسب ها: ژنومیک ، ژنتیک ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار