داروهاي چند قلوزايي خطرناكند

بارداري دوقلو يا چند قلو از بارداري هاي پرخطر براي مادران است و آنها نبايد شخصاً متقاضي اين نوع حاملگي ها باشند.

دكتر مريم كاشانيان، جراح زنان و زايمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گاهي مادران قبل از بارداري به پزشك مراجعه كرده و تقاضاي دارويي را دارند تا فرزندشان دو قلو شود به نظر مي رسد اين مادران از اين موضوع اطلاعي ندارند كه بارداري دو قلو يا چند قلو از بارداري هاي پرخطر براي مادران است و آنها نبايد شخصاً متقاضي اين نوع حاملگي ها باشند.
وي با بيان اينكه عوارض حاملگي در چند قلوزايي به مراتب افزايش مي يابد گفت: عوارضي مانند فشار خون بالا، ناهنجاري و مرگ جنين، خطر سقط، پارگي كيسه آب، زايمان زودرس و خونريزي بعد از زايمان همگي از عوارض حاملگي در چند قلوزايي است كه مي‌تواند سلامت مادر و جنين را تهديد كند.
وي ادامه داد: از طرف ديگر، خطر مرده زايي، مرگ بعد از تولد و به دنيا آمدن نوزاداني كه دچار عقب ماندگي ذهني هستند نيز از عوارض زايمان هاي زودرس در اين نوع حاملگي ها به شمار مي رود.
دكتر كاشانيان با اشاره به اينكه مادران به چند قلو شدن اختياري فكر نكنند افزود: مادران نبايد فراموش كنند تخمداني كه به صورت طبيعي تخمك گذاري را انجام ميدهد، براي آزاد كردن همزمان چند تخمك به داروهاي بسيار قوي نياز دارد كه اين دارو ها خطرناكند.
اين جراح زنان و زايمان به مادراني كه جنين چند قلو را در رحم دارند  توصيه كرد: اين مادران نبايد در دوران بارداري فعاليت شديد داشته باشند، به طور مكرر به پزشك مراجعه كنند و كوچك ترين عارضه را به پزشك اطلاع دهند تا از حوادث بارداري هاي چند قلويي جلوگيري شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار