توصيه هاي لازم براي افراد مبتلا به آكنه

افراد مبتلا به آكنه بهتر است براي بهبودي وضعيت خود به نكات ذكر شده توجه كرده و اين توصيه‌ها را مراعات كنند.

دكتر عباس انتظاري، متخصص پيشگيري از بيماري‌ها و عضو هيئت علمي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و عضو آكادمي زيبايي آمريكا و عضو انجمن ليزر ايران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار كرد:‌تميز كردن بيش از حد پوست مي‌تواند سبب بدتر شدن وضعيت آكنه‌ها شود پس صورت خود را دوباره در روز با يك صابون ملايم بشوييد و به آرامي خشك كنيد.

انتظاري خاطر نشان كرد؛ در حالات طبيعي پوست مبتلا به آكنه را نبايد بيشتر از دوبار در روز شست و براي شستشوي بايد از آب ولرم استفاده كرده و پوست را نبايد ساييد و به آن فشار آورد.

اين متخصص تاكيد كرد:‌ شستن با نرمي نوك انگشتان و خشك كردن با يك حوله نرم و لطيف، بهترين راه است كه فشار بر پوست وارد نشود.

انتظاري تاكيد كرد: ضايعات آكنه را نبايد دستكاري كرد چون ممكن است جاي آن برروي پوست باقي بماند و نيز به خاطر داشته باشيد استرس و نگراني مي‌تواند باعث تشديد واكنش‌هاي رواني بر روي آكنه شود بايد سعي كنيد كه نگراني ، اضطرابي را از خود دور كنيد.

وي متذكر شد: درمان را به هيچ وجه تا زمان معين شده توسط پزشك متخصص قطع نكنيد چون ممكن است آكنه برگردد.

اين متخصص تاكيد كرد:‌ بيماري آكنه به مدت‌هاي طولاني و حتي سال‌ها ممكن است طول بكشد تا درمان شود، چون يك بيماري مزمن است پس نبايد به هيچ وجه خودسرانه استفاده از داروها قطع شود و فقط با دستور و توصيه پزشك درمان قطع شود و در تمام طول درمان راهنمايي ها و توصيه‌هاي پزشك را بايد مراعات كرد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
Amin
۲۱:۱۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
در زیز بغلم یک غده مانند زیر پوستی در اومده و خیلی هم درد دارد میشه بگید این چیه
آخرین اخبار