حجت الاسلام خاتمي در خطبه دوم نماز جمعه تهران:

5+1 به ملت ایران ثابت کند که نوکر استکبار نیست

خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه دوم نماز با اشاره به مذاکرات 1 + 5 در بغداد گفت: اعتمادسازی باید از جانب 1+5 به مردم ایران صورت بگیرد و باید آنها به ملت ایران نشان دهند که نوکر قدرت های استکباری نیستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام سید احمد خاتمی با اشاره به اینکه انرژی هسته ای حق مسلم همه ملتها و به خصوص ملت ایران است، افزود: ملت شجاع ایران به هیچ وجه از حق خود در زمینه انرژی هسته ای صرف نظر نخواهد کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه دوم نماز با اشاره به مذاکرات 1 + 5 در بغداد گفت: حرف و موضع ایران منطقی است و به همین خاطر در تمامی مجامع بین المللی پذیرفته شده است.


وی با اشاره به اینکه در این مذاکرات 1 + 5 خواستار توقف غنی سازی 20 درصدی شده است، گفت: سه سال پیش اروپایی ها به ایران وعده کرده بودند که برای نجات یک میلیون بیمار که نیاز به استفاده از این فناوری در بخش پزشکی را دارند آن را تامین کنند اما به قول خود عمل نکردند و جمهوری اسلامی ایران به برکت دانشمندان هسته ای خود به فناوری غنی سازی 20 درصد رسید و هرگز در این زمینه عقب نشینی هم نخواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به شعارهای گروه 1 + 5 مبنی بر اعتماد سازی جمهوری اسلامی ایران افزود: این اعتمادسازی باید از جانب آنها به مردم ایران صورت بگیرد و باید آنها به مردم ایران نشان دهند که نوکر قدرت های استکباری نیستند.

خاتمی خطاب به گروه 1 + 5 اعلام کرد: ملت ایران اهل باج دادن نیست و فتح آفرینان خرمشهر پای حق خود ایستاده اند.

خطيب موقت نمازجمعه تهران همچنين با اشاره به پايان هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي و آغاز دوره نهم قانون گذاري که يکشنبه آينده صورت خواهد گرفت، گفت: مجلس شوراي اسلامي نماد مردم سالاري ديني در نظام اسلامي است و تمام قوانيني که در اين مجلس مطرح و به تصويب مي رسد بايد براساس اسلام و ارزش هاي اسلامي باشد.

حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد خاتمي همچنين با برشمردن برخي از وظايف نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي که مردم از‌ آنها انتظار دارند، عمل به وظايف قانوني، تعامل با ساير قوا و نهادهاي اسلامي، جلوگيري از اهانت و تهمت، داشتن نظم در جلسات، وحدت و همدلي، همراه بودن با مديريت کلان کشور و توجه به فرهنگ استکبارستيزي را از انتظارات مردم از نمايندگان دوره نهم مجلس ذکر کرد.

وي همچنين توجه به اولويت هاي کشور در سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني را مورد تاکيد قرار داد و گفت: نمايندگان ملت بايد گام هاي بزرگ و اساسي در اين زمينه و براي توسعه و پيشرفت کشور بردارند.

خطيب موقت نمازجمعه تهران همچنين با اشاره به برگزاري انتخابات رياست جمهوري در مصر آن را پديده مبارکي دانست که مردم مصر پس از انقلاب خود براي انتخاب رئيس جمهورشان به پاي صندوق هاي راي رفتند.
حجت الاسلام والمسلمين خاتمي افزود: اميدواريم رئيس جمهور مصر فردي اسلامگرا، ضداستکبار و ضدصهيونيست و نيز مردمي باشد.

وي خطاب به مردم مصر نيز گفت: تجربه انقلاب اسلامي پيش روي شماست و بايد براي رسيدن به اهداف خود در صحنه حضور داشته باشيد.

خطيب موقت جمعه تهران همچنين موضوع طرح الحاق بحرين به عربستان را خيانتي بزرگ براي مردم بحرين دانست و افزود: ملت شجاع بحرين هرگز به حکام خائنشان اجازه تاراج کشور خود را نخواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمين خاتمي همچنين دين و حجاب ستيزي در جمهوري آذربايجان را محکوم کرد و گفت: آذربايجان مناسبات گسترده و خاصي را با رژيم صهيونيستي دارد و ما به عنوان يک کشور بزرگ به مقامات آذري توصيه مي کنيم که با اسلام درنيفتند.

وي با اشاره به اينکه ما ناصح آذربايجان هستيم، خطاب به مقامات آذري گفت: سرنوشت بن علي پيش روي شماست بن علي هم با اسلام و دين مردم روبرو شد و سرنگون شد و اگر شما هم همان راه را در پيش بگيريد سرنگون خواهيد شد اما ما خواهان چنين چيزي نيستيم.

خطيب موقت نمازجمعه تهران همچنين در بخش ديگري از خطبه دوم نماز با اشاره به سالروز شهادت امام هادي(ع) افزود: اين امام همام (ع) در زمان حياتش مظلوم واقع شد و اينک نيز برخي بيشتر با اهانت به اين امام بزرگوار راهي را در پيش گرفتند که استکبار و دين ستيزان پيش روي آنها گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمين خاتمي با محکوم کردن حرکت هاي رذيلانه برخي شعرا، قلم به دستان و نيز هنرپيشگان در توهين به امام هادي(ع) آن را کار رذلانه و حقيرانه اي دانست و گفت: همه بدانند امامان و اهل بيت جان ما و هستي ما هستند و همان عشقي که ما به امام حسين(ع) داريم همان عشق را نيز به امام هادي(ع) داريم.

وي افزود: اين افرادي که رذيلانه دست به توهين به امام هادي(ع) مي زنند عبرت بگيرند که ورود به اين عرصه خطرناک است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران همچنين از برگزاري تحسين برانگيز مراسم شهادت امام هادي(ع) از جانب مردم و همچنين پخش برنامه هاي مربوط به اين مراسم از صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران قدرداني کرد.

/پ2
برچسب ها: هسته ای ، ایران ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار