اشك هاي به ياد ماندني دنياي فوتبال

بعضي مواقع فوتبال به بي رحم ترين ورزشها تبديل مي شود بازيكنان را در حالي كه دقائقي با كسب افتخار فاصله دارند بدون كوچكترين هشداري ناكام مي‌گذارد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران پس از آنكه گل هاي روماريو برزيل را به جام جهاني 1994 آمريكا رهنمون كرد همگان او را بهترين مكمل ريوالدو و رونالدو 21 ساله در حفظ عنوان قهرماني چهار سال بعد مي دانستند اما مرد پر تلاش خط حمله برزيل به هنگام آماده سازي جهت حضور در جام جهاني 1998 دچار مصدوميت عضلاني شد و از ‌آن زمان رقابتي شديد با زمان آغاز كرد تا بتواند در تركيب تيم ماريو زاگالو جايي داشته باشد اما پاهاي اين فوتباليست 32 ساله توان گذشته را نداشت چشمان روماريو يك روز پيش از اعلام اسامي تيم ملي برزيل وقتي فهميد جايي در ميان تيم جام جهاني 98 ندارد، پر از اشك شد.
بدون شك رونالدو تا پيش از آنكه نخستين مصدوميت جدي زانو در نوامبر 1999 در لباس اينتر او را شش ما ه از ميادين دور كند بهترين بازيكن  جهان محسوب مي شد پديده پس از مصدوميت طولاني در ‌آوريل همان سال برابر لاتزيو به ميدان بازگشت اما فاجعه اتفاق افتاد و زانوي رونالدو تاب نياورد و رونالدو در استاديوم المپيك از درد فرياد مي كشيد ايتاليا در سال 1990 يك ماه مركز توجه دنيا بود لاجوردي پوشان در نيمه نهايي ميزبان آرژانتين بودند و همه‌ي ايتاليايي هاي دوستدار فوتبال چشم به فتح جام داشتند با اين همه شده آرژانتيني در ورزشگاه سان پائولو و برابر تماشاگراني كه به او عشق مي ورزيدند ايتاليا را از دور رقابت ها حذف كردند ان روز عصر ايتاليايي ها نوشته هايي را بر افراشته بودند كه بر روي آن نوشته بود ديگر تو را دوست داريم ولي ايتاليا پدرماست.
اما در رم و به هنگام ديدار فينال اوضاع فرق مي‌كرد پس از آنكه آلمان آرژانتين را يك بر صفر شكست داد هواداران ايتاليا كه مارادونا باعث حذف تيمشان شده بود به هنگام اهداي مدال نقره به مارادونا او را هو مي‌كردند البته مارادونا قبل از اين اقدام تماشاگران به دليل از دست دادن عنوان قهرماني اشك مي ريخت.
پل گاسكوئين با وجود حذف تيمش از جام جهاني 1990 از دو  اخطاره شدن و عدم همراهي تيمش در  ديدار بعدي مي‌گريست اما ميشائيل بالاگ هافبك بين المللي آلمانها، در ديدار نيمه نهايي جام جهاني 2002، دقائقي پس از دريافت كارت زردي كه به معني عدم حضور او در ديدار فينال بوده گل پيروزي بخش تيمش مقابل كره جنوبي را به ثمر رساند تا هم تيمي هايش لذت حضور در فينال را تجربه كنند لحظاتي پس از آ‌نكه آلمانها با پيروزي زمين را ترك كردند، اين حقيقت كه بالاك نمي‌تواند در آنچه براي بدست ‌يافتن به آن تلاش كرده شريك باشد موجب شد تا استكهاي بالاك سرازير شود پس از اينكه سامپدرويا پس از شكست مقابل پالرمو به سري بي سقوط كرد اما غم و اندوه كاپيتان سامدوريا ، آنجلوپا لومبو تسلي ناپذير مي نمود او در حركتي كه نشان از قدرداني او از هواداران بود مقابل تمامي سكوها ايستاد و براي تماشاگران كف زد با هر قدمي پالومبو بيشتر احساساتي و چشمانش قرمزتر مي شد.
اين حركت كاپيتان سامپدرويا ناگهاني و بداهه نبود بلكه برآيند فصل دردناكي بود كه پالومبو با تمام وجود تلاش كرد تا از پايان دردناك آن جلوگيري كند.
مربيان و بازيكنان بسياري پس از بدست آوردن جوايز ارزنده فوتبال گريستند اما كمتر كسي خوشحالي خود را محزون تر و در عين حال به جاتر از مهاجم جوان برزيل در سال 1958 به نمايش گذاشته است.
بازيكني 17 ساله كه به زودي به يكي از سرشناس ترين  به چهره هاي دنياي فوتبال تبديل مي شود در فينال جام جهاني سوئد دوگل مقابل ميزبان به ثمر رساند و نخستين جام جهاني را براي به ارمغان آ‌ورد. هم تيمي هاي پله در حالي كه او را بر روي دست گرفته و به بالا پرتاب مي‌كردند ورزشگاه را دور زدند./با
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار