بروجردي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

5+1 تحت شايعه جو سازي اسرائيل قرار نگيرد/ غني سازي 27 درصدي اورانيوم در فردو اشتباه محاسباتي بوده است

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس غني سازي 27 درصدي اورانيوم را حاصل محاسبات اشتباه دانست و گفت: دامن زدن به اين مسئله در خلال مذاكرات گروه 1+5 با ايران نشات گرفته از اقدامات تخريبي و تفضيلي رژيم صهيونيستي است لذا گروه 1+5 براي رسيدن به نتيجه نبايد تحت تاثير اين فضاي سازي ها قرار گيرد.

علاالدين بروجردي نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به گزارش فصلي آژانس بين المللي انرژي اتمي كه بايد در اختيار شوراي حكام قرار ميگرفت ولي همچون بارهاي گذشته پيش از انتشار در اختيار رسانه هاي عربي قرار گرفت كه از وجود اورانيوم غني شده در مقياس 27 درصد در تاسيسات فرودو خبر داده است گفت: مسئله اورانيوم غني شده در مقياس 27 درصد به دليل وجود اشتباه محاسباتي بوده و امري طبيعي است هر چند خود آژانس بين المللي انرژي اتمي و كارشناسان متخصصان خارجي نيز به اين مهم صحه گذاشته اند.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه طرح چنين مسئله اي آن هم در خلال مذاكرات گروه 1+5 با ايران هيچ گونه تاثيري در تعاملات طرفين مذاكره كننده نخواهد داشت تصريح كرد: احتمال اشتباه محاسباتي در حين انجام كارها طبيعي بوده و اين مسئله به هيچ وجه به منزله تخطي جمهوري اسلامي ايران از غني سازي در مقياس 20 درصد نيست.

در ادامه منتخب مردم بروجرد در مجلس نهم با اشاره به جو سازي برخي رسانه هاي وابسته در خصوص بزرگ نمايي و وارونه جلوه دادن اين مسئله گفت: پرداخت به چنين مسئله اي آن هم بلافاصله بعد از مذاكرات بغداد اقدامي در جهت سياست هاي اعمال شده رژيم صهيونيستي بوده و هدفي جز تخريب و تضعيف جايگاه ايران و به هم زدن تعاملات گروه 1+5 با ايران ندارد چرا كه رژيم صهيونيستي هم به طور رسمي از طريق بيانيه و هم به صورت غير رسمي از طريق جو سازي رسانه اي اعلام كرد كه موافق تعامل گروه 1+5 با ايران نيست.

وي تاکيد کرد: جو سازي رسانه اي صهيونيستي هيچ تاثيري بر بطن تعاملات گروه مذاكره كننده 1+5 با جمهوري اسلامي ايران نخواهد داشت.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين با اشاره به سفر نماينده آمريكا به سرزمينهاي اشغالي پس از مذاكرات بغداد اشاره كرد و گفت:اين سفر به منزله اعلام فرمان پذيري تام ايالات متحده آمريكا از رژيم غاصب صهيونيستي است هر چند آمريكا صراحتا اعلام كرده ما براساس نظر اسرائيل عمل نمي كنيم.

وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي نقش تخريبي بسيار واضح و بازرسي در اين فضا دارد گفت: اگر مجموعه 1+5 بخواهد مذاكرات آنها با كشورمان به نتيجه برسد بايد تحت تاثير فضا سازي اين رژيم و رسانه هاي وابسته به آن قرار نگيرد.

بروجردي همچنين به مذاكرت دور بعدي گروه 1+5 با ايران به ميزباني مسكو اشاره کرد و گفت: همانگونه كه مذاكرات بغداد در مقايسه با مذاكرات استانبول يك گام جلو بوده است قطعا مذاكرات مسكو نيز در اين راستا پيش خواهد رفت./گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار