بوشهر/

بهره برداري از 10 هزار و 879 مسكن مهر در بوشهر

10هزار و 879 واحد مسکن مهر با حضور وزير راه و شهرسازي در استان بوشهر به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از بوشهر ، وزير راه و شهرسازي در آيين افتتاح اين واحدها گفت : چهار و نيم  ميليون واحد در قالب مسكن مهر در دولت آقاي احمدي نژاد در دست ساخت است كه از اين تعداد 72هزار و 500واحد مسكوني شهري و روستايي مربوط به استان بوشهر است.
آقاي نيکزاد افزود:  برگرداندن زمين به قيمت كارشناسي و رايگان و وام هاي قرض الحسنه در قالب  طرح هاي  مسكن مهر آثار  خوبي در كاهش هزينه تمام شده و خانه دار شدن گروههاي كم درآمد داشته است.
او درباره  طرحهاي مهر ماندگار هم گفت: طرح هاي مهر ماندگار از سياستهاي كارآمد دولت دهم است كه نقش مهمي در عمران و آباداني كشور دارد.
وزير راه و شهرسازي افزود : تا پايان عمر دولت دهم 800 طرح مهم در قالب طرحهاي  مهر ماندگار در سطح كشور افتتاح مي شود تا دولت هاي بعدي با فراغت بال بدون تعهدات ايجاد شده از دولت هاي قبلي طرح هاي عمراني خود را آغاز کنند و به اتمام برسانند.
آقاي نيكزاد با اشاره به اينكه بيمارستان هاي جديد شهرستانهاي بوشهر و برازجان امسال افتتاح مي شود افزود : 70كيلومتر از طرح  راه آهن شيراز- بوشهر- عسلويه نيز امسال به پايان مي رسد.
وزير راه وشهرسازي گفت : دو تقاطع غيرهمسطح در جاده تنگ ارم و گناوه و بزرگراه هاي بوشهر - هنديجان و عسلويه - بندر لنگه از ديگر طرح هاي مهم مهر ماندگار در استان بوشهر است.
آقاي نيكزاد در باره مركز مديريت راههاي كشور نيز افزود:  براساس برنامه ريزي انجام شده تا پايان امسال در 25 استان كشورمركز مديريت راه ها راه اندازي مي شود.
او گفت : هم اكنون زمان مديريت و كنترل راه ها بوسيله تجهيزات و امكانات سخت افزاري به پايان رسيده است زيرا با اين روش  علاوه براتلاف منابع، امكان مديريت صحيح نيز وجود ندارد.
وزير راه و شهرسازي گفت: در قالب  طرح هاي مركز مديريت راه هاي كشور با نرم افزار و سامانه هاي طراحي شده مديريت كيفي انجام خواهد شد.
مديرکل راه و شهرسازي بوشهر هم گفت: 4 هزار و 629 واحد از اين طرح در شهرهاي بيشتر از 25 هزار نفر ، 4 هزار واحد در شهرهاي کمتر از 25 هزار نفر هزار ،50 واحد در قالب بافتهاي فرسوده  و هزار و 200 واحد در شهر جديد عالي شهر  راه اندازي شده است.
آقاي صفايي افزود : اجراي اين طرحها همزمان با آغاز کار دولت نهم آغاز شد و هم اکنون به بهره بردراي رسيده است.
او گفت : براي ساخت و تجهيز هر واحد 34 ميليون و 600 هزار تومان هزينه شده است./ج1

برچسب ها: بوشهر ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.