انتشار ترانه اي مسأله دار با مجوز وزارت ارشاد

ترانه سرا و خواننده در اين ترانه ظاهرا سعي دارند به دنيا بگويند؛ آنها مثلا اشتباهي!!؟ را که ايران در سال هاي گذشته کرد و با انقلاب خود حکومتش را تغيير داد تكرار نكنند.


به گزارش سرويس فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران؛ انتشار آلبوم تازه اي از "ماني رهنما" که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز گرفته، نکات قابل تأملي را درباره شورايي ک در اين وزارتخانه ها بر ترانه ها و اشعار نظارت دارد و مهر تأييد خود را بر کاغذ اشعار مي زند، به مسئولين و رسانه ها گوشزد مي کند.


و آن زنگ خطري است که گرچه پيش از اين به روايت ها و اشکال مختلف خود را نشان داده بود، اما اين بار مبرهن تر و شفاف تر از قبل خودنمايي کرده است.


اگر نخواهيم مقدمه را بيش از اين طولاني کنيم و بطور خاص درباره آلبوم تازه انتشار يافته اين خواننده پاپ صحبت کنيم بايد بگوييم يکي از ترانه هاي اين آلبوم با نام "فردا که شد" حاوي مفهوم و معنايي است که در مواجهه با آن، تلقي ضد ارزشي در آرمان هاي انقلاب اسلامي ايران به مخاطب وارد مي شود.


گويا ترانه سرا و خواننده با سرودن و اجراي اين متن تمايل دارند تا صداي خود را حتي به خيزشهاي منطقه اي يا همان بيداري اسلامي در منطقه برسانند و آنها را از آينده شان ترسانده و برحذر دارند.


ترانه سرا و خواننده در اين ترانه ظاهرا سعي دارند به دنيا بگويند؛ آنها مثلا اشتباهي!!؟ را که ايران در سال هاي گذشته کرد و با انقلاب خود حکومتش را تغيير داد تكرار نکنند.


متن اين ترانه که نامش "فردا که شد" است به اين ترتيب است:
فردا که شد، زندگي رو
شکل خودت تجربه کن
اين بار تو، بجاي ما
آزادي رو ترجمه کن
فردا که شد، روياهاتو
درگير با طوفان نکن
راه هاي رفته ما رو،
دوباره امتحان نکن
يه پرده تازه روي
منظره هاي غم بکش
با جوهر خودت روي
مشقاي ما قلم بکش
تو فرداهاي دوري که
ترسي توي دلت نشست
اون روزي که به اشتباه
پلي به دست تو شکست
شايد بفهمي ما چرا
با دست خالي اومديم
خواستيم که گل کنيم ولي
تيشه به ريشه مون زديم


لازم به توضيح است، ترانه سرايي اين متن "بابک صحرايي" کسي است که براي خواننده ضد انقلاب غرب نشين يعني گوگوش نيز ترانه سرايي کرده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
چرا ارشاد مجوزهاي عادي را اينقدر دير صادر ميكنه ( مثلا براي يك كانون تبليغاتي يك سال طول ميكشه ) ولي اين مجوزها به راحتي صادر ميشه - يك بچه هم ميفهمه كه اگر اين شعر قصد و قرضي هم نداشته باشه بازهم مورد داره و دشمنان ما مي توانند از آن بهره برداري كنند و مدتها توي بوق و كرنا كنند ما نبايد بهانه دستشان بديم وگرنه براي درست كردنش بايد كلي وقت و انرژي صرف كنيم
Iran (Islamic Republic of)
هادي
۱۹:۱۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
خدايا آخر عاقبت هممونو به خير كن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
ان شا الله
Iran (Islamic Republic of)
حبيب از كرج
۱۷:۵۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
مارادونا(شاهين ن) رو ول كنيد بچسبيد به غضنفر(ماني)
-
سارا
۱۱:۱۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
ما از ماني رهنما دلخور نيستيم از مسئوليني كه مجوز داده اند دلخوريم .شايد اگر به اين ترانه مجوز نمي دادند او هم به فكر خوانندن ترانه ديگر بود....
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۹:۴۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
تاکی باید شاهد بی تدبیری دستگاههای نظارتی در کشورمان باشیم و همواره این آسیب را در حوزه فرهنگ و هنر هر از چند گاهی شاهد باشیم !
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
متاسفیم برای مسئولین که به این افراد مجوز فعالیت وخونندگی میدهند
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۸:۵۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
اول باید به کسانی که مجوز این آلبوم را دادن برخورد کرد شاید مانی رهنما با مجوز نکرفتن این آلبوم به فکر خواندن ترانه ای معمولی می افتاد
Iran (Islamic Republic of)
بسيجي فدايي سيد علي
۱۱:۰۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
اين خواننده منافق بداند كه از ملت مسلمان ايران نيست ... امت حزب الله بيدار است و در مقابل چنين توطئه هايي قاطعانه خواهد ايستاد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
این خواننده باید بداند اگر به جایی رسیده از مردم این کشور است و حتی اگر مسئولین برخورد مناسبی نکنند مردم خود آنها را از صحنه حذف می کنند همین طور که مطرح تر از آن ها را هم مثل شجریان کنار زدند
آخرین اخبار