جمعیت هلال احمر اعلام كرد؛

ایران جز سه کشور برتر تولید چادرهای امدادی

تولید پتوهای امدادی متناسب با شرایط مختلف آب و هوایی کشور توسط صنایع نساجی هلال احمر در راه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مدیر عامل شرکت صنایع نساجی هلال احمر درباره تولید نخستین پتوی بی بافت و سبک امدادی یادآور شد: در تهیه این پتوی سبک امدادی استانداردهای بین المللی سازمان های امداد رسان در حوادث غیر متقربه مد نظر قرار گرفته شده است.
محمد رضا هاشمی  نیا خاطر نشان کرد: تولید نخستین پتوی بی بافت و سبک امدادی در مرحله آزمایش قرار دارد و در آینده خط تولید این پتو به تولید انبوه می رسد.
وی خصوصیات این پتوی امدادی را مواردی همچون سبکی، ارزانی و گرمایش مناسب نام برد.
هاشمی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران در منطقه خاورمیانه و آسیا به عنوان مطرح ترین کشور تولید کننده اقلام امدادی به خصوص چادر امدادی شناخته شده است گفت: کشورهای آفریقایی و منطقه خاورمیانه به دلیل خود کفایی ایران در تولیدات چادر امدادی و همچنین برنامه های متداول تولیدی صنایع نساجی این جمعیت ، خواستار ایجاد نمایندگی و حتی احداث کارخانه نساجی چادرهای امدادی در کشور خود شدند.
هاشمی نیا مهمترین محصول تولیدی شرکت صنایع نساجی را چادر و پتوی امدادی مورد استفاده در حوادث و سوانح داخلی و خارجی عنوان کرد که هم اکنون بالغ بر 80 نوع اقلام امدادی در این شرکت تولید می شود و بر همین مبنا جمعیت هلال احمر در عرصه تولید اقلام امدادی در منطقه خاورمیانه رتبه نخست را دارد.
وی ایران را در زمینه تولید چادرهای امدادی جز سه کشور برتر جهان دانست و یادآور شد برای باقی ماندن در سطح برترینهای جهان باید با استانداردهای اعلام شده از سوی فدراسیون جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ پیش برویم .
هاشمی نیا در پایان گفت: با اشاره به اینکه برای تولید چادرهای بیمارستانی، آموزشی انباری و مسافری گام موثری را برداشته ایم افزود: چادرها طبق محیط های آب و هوایی استان های مختلف کشور انواع مختلف چادرهای اسکان اضطراری و باری و چادرهای جدید امدادی مناطق متاثر و آسیب دیده از انواع حوادث تولید می شود./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار