نشست رسانه‌اي جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي تهران؛

مديرعامل بازي‌هاي رايانه‌اي:باشگاهي براي حمايت از بازي سازان راه‌اندازي خواهد شد

باشگاهي براي حمايت از بازي‌سازان مستقل راه‌اندازي خواهد شد كه بازي‌سازان حتي با يك توليد كوچك عضو اين باشگاه شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، نشست رسانه‌اي دومين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي تهران، با حضور دكتر "بهروز مينايي" مدير عامل و "محمدبيطرف" قائم مقام بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي امروز صبح در بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي برگزار شد.
دكتر بهروز مينايي مدير عامل بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي با حضور در اين نشست گفت: هفتمين مصوبه راه‌اندازي بازي‌هاي رايانه‌اي، كه توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيد، امسال چهارمين سال اجراي كار بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي است.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي بنياد در طي 4 سال افزود: از اين 4 سال بنياد 2 سال را به اعتماد سازي بخش خصوصي و فراهم كردن بستر‌ها براي كار در حوزه بازي‌سازي و نظارت بر بخش خصوصي انجام داه و همچنين محصولات فاخري را وارد بازي‌هاي رايانه‌اي كرده است.
مينايي با اشاره به سال توليد ملي،‌حمايت از كار و سرمايه‌ايراني ادامه داد: با توجه به شعار امسال قصد فرهنگ سازي و اطلاع‌رساني به جوانان نخبه ايراني داريم تا با وارد شدن در بحث بازي رايانه اي، شبكه‌هاي بازي راه‌اندازي شود و همچنين فرهنگ درست استفاده از بازي‌هاي رايانه‌اي و ساخت بازي‌هاي داخلي را داشته باشيم.
وي تصريح كرد: در شروع فعاليت بنياد بيش از 50 بازي مورد حمايت قرار گرفته كه نيمي از آن وارد بازار شدند و همچنين چند عنوان از اين بازي‌ها در كشورهاي آسيايي، اروپايي، آمريكا عرضه شده كه اين محصولات در ژانر حماسي، ارزشي، توليد‌هاي سنتي به خصوص دفاع مقدس ما بوده است.
وي تصريح كرد: از جمله فعاليت‌هاي اساسي بنياد در سال 90 تاسيس انستيتوسازي بوده كه اين رشته را در كشور آغاز كرديم كه بخش كارداني توليد بازي هاي رايانه‌اي سال جاري راه اندازي مي‌شود و قصد داريم كارشناسي و كارشناسي ارشد هم در رشته طراحي بازي، برنامه‌نويسي، مديريت هنري را به صورت تخصصي راه‌اندازي كنيم.
وي با اشاره به اينكه وظيفه بنياد برخورد با متخلفان در اين زمينه نيست، افزود: ستادي تحت حمايت و صيانت از محصولات فرهنگي تاسيس شده كه با متخلفين در اين زمينه برخورد خواهد كرد.
وي در خصوص فعاليت‌هاي ديگر بنياد عنوان كرد: گيم‌نتها در حوزه نظارت بنياد قرار خواهد گرفت و همچنين تعامل خوبي بين بخش‌هاي مختلف توزيع و عرضه بازي در كشور داشتيم و بنياد براي گيم‌نت‌ها مسابقات، توليد كنندگان و توزيع كنندگان مجوز صادرخواهد كرد.
وي بيان كرد: به مناسبت سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني در مورد بازي سازان مستقل قصد داريم باشگاهي را راه‌اندازي كرده و بازي‌سازان را مورد حمايت ويژه قرار بگيرند و با يك توليد كوچك وارد اين باشگاه شوند.
وي افزود: مسابقات توليد بازي را در سطح دانشگاهي داريم كه تا الان 3 بازي را برگزار كرديم و قصد داريم زمينه بازي‌هاي دانشجويي و ارتباط آنها با نمايشگاه خارج از كشور را فراهم كنيم.
وي تاكيد كرد: مركز توليد رشد بازي‌هاي رايانه‌اي كليد خورده و در ماه جاري راه‌اندازي مي‌شود.
مينايي در خصوص جشنواره بازي‌هاي رايانه اي كه از 6 تا 10 تيرماه سال 90 در مصلي امام خميني برگزار خواهد شد، گفت: از اهداف نمايشگاه ارائه توانمندي هاي موثر در توليد بازي‌هاي رايانه‌اي و همچنين ارائه ويتريني از تمامي توليدات در سال 90 براي عرضه در سطح جهان است.
وي ادامه داد: استعدادهاي موجود در بازي‌هاي رايانه‌اي با توجه به مسابقه‌اي كه در نمايشگاه است شناسايي مي‌شوند و همچنين همكاري بين نهاد دانشگاهي، بخش دولتي و خصوصي در امر بازي‌سازي در اين نمايشگاه صورت مي‌گيرد.
وي در خصوص اهداف نمايشگاه افزود: ترويج نظام ملي سني بازي‌هاي رايانه‌اي و اطلاع رساني از محتواي بازي‌هاي رايانه‌اي موثر خواهد بود.
وي تصريح كرد: در اين نمايشگاه همكاري بين‌المللي بين بازي‌سازان ايراني و منطقه صورت مي‌گيرد و ايران به عنوان قطب بازي‌هاي رايانه‌اي معرفي خواهد شد.
محمد بيطرف قائم مقام بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي در ادامه اين نشست گفت: 100 پروژه توليد بازي‌هاي رايانه‌اي در كشور در حال توليد است كه عمده آن برخودار از استعداد دانشجويان ايراني است كه در صورت افزايش ظرفيت‌ها در آينده نزديك چندين برابر خواهد شد.
وي ادامه داد: بازي نامه در خبش بازي‌هاي رايانه‌اي در كشور دچار معضل است و نيازمند تربيت نيروي انساني متخصص در اين حوزه هستيم.
وي با دعوت از سينماگران در خصوص حمايت براي بازي‌نامه گفت: از سينماگران دعوت مي‌كنيم كه در اين بخش به ما كمك كنند.
وي خاطرنشان كرد:‌ اميدواريم نمايشگاه بازي‌هاي رايانه‌اي سكويي براي پرتاب و رفتن محصولات ايراني به بازارهاي جهاني باشد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار